2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kínai kézbe került az amerikai Hummer márka; a General Motors pénteken írta alá az adásvételi szerződést a Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery nevű vállalattal.

Egy kevéssé ismert kínai cég, a Sichuan Tengzhong 80 százalékos, míg egy hongkongi befektető 20 százalékos tulajdonrészt szerez az egykor az amerikai terepjárók jelképének számító márkában, erről állapodott meg pénteken az eddigi tulajdonos General Motors, illetve a két újdonsült tulaj.

A felek nem hozták nyilvánosságra az adásvétel pénzügyi részleteit, de egy az ügyletet ismerő személy szerint a nyáron csődvédelmet kért GM 150 millió dollár körüli árért adta el a szabadidős terepjárókat gyártó részlegét. A GM júniusban még azt közölte, hogy 500 milliós vagy még nagyobb bevételre számít. A szerződés értelmében a kínai vásárlók megkapják a Hummer amerikai országos kereskedői hálózatát is.

A GM korábban azt is közölte, hogy a vásárló elkötelezett a márka fejlesztése mellett, tervei között szerepel alternatív üzemanyaggal hajtott modellek gyártása is.

A délnyugat-kínai Csengtu városából irányított Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég profiljáról korábban annyit közölt a The Wall Street Journal, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig. A magánkézben levő vállalat erőteljes növekedést ért el az utóbbi években hazai cégek felvásárlásával.

Az újság megjegyezte: a kínai autógyárak a közelmúltban megerősödtek, néhányuk külföldi márkákra is szemet vetett. A téves detroiti termékfejlesztés jelképévé vált, benzinzabáló járműveket előállító Hummer megvétele mégis szokatlan lépés egy kínai cég részéről, hiszen a pekingi kormány is a kisautók eladását és az elektromos, valamint alternatív üzemű járművek fejlesztését ösztönzi. Bármely külföldi cég megvétele a kínai kormány jóváhagyását igényli.

A tervek szerint a Hummer a jövő évben még biztosan folytatja a H3, illetve H3T jelű terepjárók gyártását néhány amerikai üzemében a kínai vásárlók számára. Ha a Hummert nem sikerült volna eladni, a dél-manhattani csődbíróság valószínűleg bezáratta volna.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!