Egy kevéssé ismert kínai cég, a Sichuan Tengzhong 80 százalékos, míg egy hongkongi befektető 20 százalékos tulajdonrészt szerez az egykor az amerikai terepjárók jelképének számító márkában, erről állapodott meg pénteken az eddigi tulajdonos General Motors, illetve a két újdonsült tulaj.
A felek nem hozták nyilvánosságra az adásvétel pénzügyi részleteit, de egy az ügyletet ismerő személy szerint a nyáron csődvédelmet kért GM 150 millió dollár körüli árért adta el a szabadidős terepjárókat gyártó részlegét. A GM júniusban még azt közölte, hogy 500 milliós vagy még nagyobb bevételre számít. A szerződés értelmében a kínai vásárlók megkapják a Hummer amerikai országos kereskedői hálózatát is.
A GM korábban azt is közölte, hogy a vásárló elkötelezett a márka fejlesztése mellett, tervei között szerepel alternatív üzemanyaggal hajtott modellek gyártása is.
A délnyugat-kínai Csengtu városából irányított Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery cég profiljáról korábban annyit közölt a The Wall Street Journal, hogy szinte mindent előállít az építkezési gépektől kezdve a billenős járműveken át az autópálya- és hídelemekig. A magánkézben levő vállalat erőteljes növekedést ért el az utóbbi években hazai cégek felvásárlásával.
Az újság megjegyezte: a kínai autógyárak a közelmúltban megerősödtek, néhányuk külföldi márkákra is szemet vetett. A téves detroiti termékfejlesztés jelképévé vált, benzinzabáló járműveket előállító Hummer megvétele mégis szokatlan lépés egy kínai cég részéről, hiszen a pekingi kormány is a kisautók eladását és az elektromos, valamint alternatív üzemű járművek fejlesztését ösztönzi. Bármely külföldi cég megvétele a kínai kormány jóváhagyását igényli.
A tervek szerint a Hummer a jövő évben még biztosan folytatja a H3, illetve H3T jelű terepjárók gyártását néhány amerikai üzemében a kínai vásárlók számára. Ha a Hummert nem sikerült volna eladni, a dél-manhattani csődbíróság valószínűleg bezáratta volna.
MTI/Menedzsment Fórum