A FAW, amely a német Volkswagen és a japán Toyota partnere, kínai lapértesülések szerint elküldte képviselőit az USA-ba, hogy egy meg nem határozott tulajdonrész vásárlásáról tárgyaljon. A közepes méretű, de dinamikusan terjeszkedő Chery vásárlási szándékáról ugyancsak a kínai sajtó tudósított, a kínai cég azonban cáfolta, hogy ilyen szándékai volnának.
Más hírek szerint a Chrysler jelenleg alkatrész- és modellvásárlásról folytat előrehaladott tárgyalásokat a Cheryvel. Az amerikai gyártó tavaly decemberben már megállapodást kötött arról, hogy a Chery kisautóit értékesíti az USA-ban, és most arról tárgyalnak, hogy közösen gyártanának üzemanyag-takarékos modelleket és alkatrészeket. A Chrysler célja az ügylettel, hogy a modellpaletta kiszélesítésével megállítsa értékesítése visszaesését az USA-ban.
A kínai autógyártók követni kívánják japán és dél-koreai társaik példáját és külföldön akarnak terjeszkedni, hogy globális szereplőkké váljanak. A Nanjing Automobile Group 2005-ben meg is vette a csődbe ment brit MG Rovert, de a Chrysler megfigyelők szerint egyelőre túl nagy falat lenne számukra. A mintegy kilencmilliárd dolláros vételár is túl magas lenne, figyelembe véve, hogy a kínai autóipari cégek együttes nyeresége tavaly 9,9 milliárd dollár volt - írja a Napi Gazdaság.