2p

Ritka kivétellel elaludták a digitalizációval való lépés tartást a hazai lapkiadók - mondta Novák Péter, a Kirowski médiaügynökség ügyvezető igazgatója szerdán, egy tapolcai szakmai konferencián.

A több tízmilliárdos idegenforgalmi és biztosításértékesítéseket nem számítva 2006-ban 50 milliárd forint forgott az e-kereskedelemben, a növekedés pedig évek óta 50-60 százalék - jelezte. A tavaly 187 milliárdos reklámtorta szerény mértékű - körülbelül 10 milliárdos - növekedése várható az idén, ennek felét pedig az online hozza: ez a piac a prognózisok szerint 14-ről 19 milliárdra ugrik - mondta.

Szavai szerint miközben a hirdetési piac kétharmadát ma is a sajtó uralja, a kiadók reklámbevételeinek alig tizede származik online-okból, márpedig ez jóval szerényebb eredmény annál, hogy az olvasásra fordított idő és a közönség csökkenésének hatásait a cégek ellensúlyozni tudják.

Palánki Zsolt, az Axel Springer kiadó IT-igazgatója a konferencián arról beszélt: hatalmas lehetőségeket rejtenek magukban a megyei lapok, hiszen van saját hírhálózatuk, innovatív újságíró-csapatuk és bejáratott reklámértékesítési hálózatuk. "Egyetlen országos napilap sem tud bemenni a megyékbe: ezer példányokat adnak el" - mondta a kilenc megyei napilappal rendelkező társaság menedzsmentjének tagja.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!