A több tízmilliárdos idegenforgalmi és biztosításértékesítéseket nem számítva 2006-ban 50 milliárd forint forgott az e-kereskedelemben, a növekedés pedig évek óta 50-60 százalék - jelezte. A tavaly 187 milliárdos reklámtorta szerény mértékű - körülbelül 10 milliárdos - növekedése várható az idén, ennek felét pedig az online hozza: ez a piac a prognózisok szerint 14-ről 19 milliárdra ugrik - mondta.
Szavai szerint miközben a hirdetési piac kétharmadát ma is a sajtó uralja, a kiadók reklámbevételeinek alig tizede származik online-okból, márpedig ez jóval szerényebb eredmény annál, hogy az olvasásra fordított idő és a közönség csökkenésének hatásait a cégek ellensúlyozni tudják.
Palánki Zsolt, az Axel Springer kiadó IT-igazgatója a konferencián arról beszélt: hatalmas lehetőségeket rejtenek magukban a megyei lapok, hiszen van saját hírhálózatuk, innovatív újságíró-csapatuk és bejáratott reklámértékesítési hálózatuk. "Egyetlen országos napilap sem tud bemenni a megyékbe: ezer példányokat adnak el" - mondta a kilenc megyei napilappal rendelkező társaság menedzsmentjének tagja.