Cégkatalógus, online megjelenés
Cégkatalógus esetén végig kell gondolni: ki, mikor és hogyan használja ezeket. Legtöbben akkor veszik elő a fiók mélyéről, ha valami konkrét, de nem túl gyakran előforduló problémára keresnek megoldást. Ilyenkor - ha nincs a felsorolásban kiemelt hirdetés - kikeressük az adott címszót, és felhívjuk az ABC-sorrendben legfelül szereplő céget.
Ha a megjelenés mellett döntöttünk, akkor a foglalás előtt érdemes utánanézni (például a korábbi kiadványokban), milyen hosszú felsorolás várható a ránk jellemző címszó alatt. Ha sok - és nem A-betűvel kezdődik cégünk neve -, akkor keretes vagy kiemelt helyet vegyünk igénybe, és azt kezeljük úgy, mint egy kis reklámfelületet.
Manapság egyre nagyobb a választék cégkatalógusokból, amelyek közül az adott területen már bevált, jó struktúrájú kiadványok a leghatékonyabbak (Arany Oldalak, Kisokos, Piros Katalógus). Sajnos több egyedi kiadvány nem fordít kellő figyelmet a használhatóságra, és ezért jobban hasonlítanak egy vaskos hirdetési újságra, mint cégkatalógusra. Ilyenekben nem érdemes megjelenni. Jobb, ha maradunk a közkedvelt kiadványoknál.
On-line (webes) megjelenések
Honlapunk megismertetése, az üzlet hatékonysága érdekében fontos a "hasznos" látogatók számának növelése. Új weboldalnál lényeges kezdőlépés a regisztrálás (ingyenes és fizetős) olyan internetes oldalakra, ahol célcsoportunk keresheti a ránk jellemző szolgáltatást. Rengeteg lehetőséget nyújt ehhez a startlap. Böngésszük végig a //www.startlap.hu/lapkatalogus/ összes címszavát, s küldjünk linkajánlót minden, a tevékenységünkhöz valamennyire is kapcsolható dobozhoz.
Online hirdetéseknél is csak akkor lehetünk költség hatékonyak, ha pontosan tudjuk, kiket szeretnénk elérni, és ők milyen érdeklődésűek. A kulcsszó itt is a fókuszálás. Igyekezzünk a célcsoportot érdeklő tematikus (gazdaság, sport, ingatlan, kozmetika) oldalakon, szak- vagy céges portálokon megjelenni. Ezek ugyan kisebb látogatószámmal rendelkeznek, de aki odalátogat, már biztosan érdeklődik a téma iránt. Hirdetésünk legyen figyelemfelkeltő, cselekvésre ösztönző. A sablonosság itt sem kifizetődő.
Egy másik lehetőség a keresőkben (pl. //www.ok.hu, //www.google.hu/) való hirdetés. Érdemes kiválasztani néhány, a célcsoport által használatos kulcsszót, és egy pár szavas reklámszöveggel kiegészített linket elhelyezni az oldalak jobboldalán lévő hirdetési helyekre. Ezek jó hatásfokkal működnek, és korlátozott költségvetéssel is szép eredményeket lehet elérni - ha hatásos a szövegünk.
Ha igazán profi online megjelenést szeretnénk elérni, akkor vegyünk igénybe erre szakosodott céget. Ezek olyan ismerettel és gyakorlattal rendelkeznek, ami biztosítékot jelenthet: megtalálják számunkra a legjobb helyeket és megjelenési formákat, és még a kicsi költségvetésű kampányokat is hatékonnyá tudják tenni.
A következő részben arról lesz szó, mire figyeljünk, ha egy új terméket szeretnénk bevezetni a piacra.
Keszténé Kiss Jolán
www.marketingpraktikak.hu