4p

Ahhoz, hogy hirdetés révén vevőket szerezzünk, rendszeres megjelenésre, az ismertség kialakítására és fenntartására van szükség. A kis- és középvállalkozásoknak szóló sorozatunkban az mfor.hu marketingszakértője arra ad tippeket, hogyan lehet a lehető leghatékonyabbá tenni a reklámkampányokat.

Cégkatalógus, online megjelenés

Kedvezőbb árat érhetünk el abban az esetben, ha szakemberre bízzuk reklámkampányunk megtervezését. Az ilyen cégek nagyobb kedvezmény tudnak elérni, mint az egyedi ügyfelek. Ha egy kkv mégis maga kívánja intézi hirdetéseit, akkor is érdemes megpróbálni alkudni a listaárból, és többszöri megjelenésre kérni árat. Ilyenkor mennyiségi kedvezményt kaphatunk vagy elengedhetnek bizonyos felárakat.

Cégkatalógus esetén végig kell gondolni: ki, mikor és hogyan használja ezeket. Legtöbben akkor veszik elő a fiók mélyéről, ha valami konkrét, de nem túl gyakran előforduló problémára keresnek megoldást. Ilyenkor - ha nincs a felsorolásban kiemelt hirdetés - kikeressük az adott címszót, és felhívjuk az ABC-sorrendben legfelül szereplő céget.

Ha a megjelenés mellett döntöttünk, akkor a foglalás előtt érdemes utánanézni (például a korábbi kiadványokban), milyen hosszú felsorolás várható a ránk jellemző címszó alatt. Ha sok - és nem A-betűvel kezdődik cégünk neve -, akkor keretes vagy kiemelt helyet vegyünk igénybe, és azt kezeljük úgy, mint egy kis reklámfelületet.

Manapság egyre nagyobb a választék cégkatalógusokból, amelyek közül az adott területen már bevált, jó struktúrájú kiadványok a leghatékonyabbak (Arany Oldalak, Kisokos, Piros Katalógus). Sajnos több egyedi kiadvány nem fordít kellő figyelmet a használhatóságra, és ezért jobban hasonlítanak egy vaskos hirdetési újságra, mint cégkatalógusra. Ilyenekben nem érdemes megjelenni. Jobb, ha maradunk a közkedvelt kiadványoknál.

On-line (webes) megjelenések

Honlapunk megismertetése, az üzlet hatékonysága érdekében fontos a "hasznos" látogatók számának növelése. Új weboldalnál lényeges kezdőlépés a regisztrálás (ingyenes és fizetős) olyan internetes oldalakra, ahol célcsoportunk keresheti a ránk jellemző szolgáltatást. Rengeteg lehetőséget nyújt ehhez a startlap. Böngésszük végig a //www.startlap.hu/lapkatalogus/ összes címszavát, s küldjünk linkajánlót minden, a tevékenységünkhöz valamennyire is kapcsolható dobozhoz.

Online hirdetéseknél is csak akkor lehetünk költség hatékonyak, ha pontosan tudjuk, kiket szeretnénk elérni, és ők milyen érdeklődésűek. A kulcsszó itt is a fókuszálás. Igyekezzünk a célcsoportot érdeklő tematikus (gazdaság, sport, ingatlan, kozmetika) oldalakon, szak- vagy céges portálokon megjelenni. Ezek ugyan kisebb látogatószámmal rendelkeznek, de aki odalátogat, már biztosan érdeklődik a téma iránt. Hirdetésünk legyen figyelemfelkeltő, cselekvésre ösztönző. A sablonosság itt sem kifizetődő.

Egy másik lehetőség a keresőkben (pl. //www.ok.hu, //www.google.hu/) való hirdetés. Érdemes kiválasztani néhány, a célcsoport által használatos kulcsszót, és egy pár szavas reklámszöveggel kiegészített linket elhelyezni az oldalak jobboldalán lévő hirdetési helyekre. Ezek jó hatásfokkal működnek, és korlátozott költségvetéssel is szép eredményeket lehet elérni - ha hatásos a szövegünk.

Ha igazán profi online megjelenést szeretnénk elérni, akkor vegyünk igénybe erre szakosodott céget. Ezek olyan ismerettel és gyakorlattal rendelkeznek, ami biztosítékot jelenthet: megtalálják számunkra a legjobb helyeket és megjelenési formákat, és még a kicsi költségvetésű kampányokat is hatékonnyá tudják tenni.

A következő részben arról lesz szó, mire figyeljünk, ha egy új terméket szeretnénk bevezetni a piacra.

Keszténé Kiss Jolán

www.marketingpraktikak.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!