A tavalyi üzleti évben 30,06 milliárd forintos forgalmat bonyolított a magyar piacon a 19 áruházzal rendelkező Praktiker - tudatja a cég a pénteki közleményében. "Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az üzleti eredmények hátterében a keresletcsökkenés áll, ami a megszorító intézkedésekkel, a bizonytalansággal és a gazdasági válsággal van összefüggésben. Hozzátette: a Praktiker minden szükséges intézkedést megtett, hogy racionalizálja működését és stratégiáját a piaci tendenciákhoz igazítsa. A cég fél év alatt 1 millió eurós költségtakarítást ért el, jelentős mértékben a dologi kiadások terén. A német anyacég idén márciusi 7 millió eurós tőkeemelési injekciója stabilizálta a magyar leányvállalat helyzetét" - olvasható a cég közleményében. Karl-Heinz Keth elmondta: a Praktiker racionális működéssel számol Magyarországon, nincs napirenden az áruházak bezárása.
A közlemény szerint a Praktiker hosszú távon stratégiai szerepet szán az e-kereskedelem fejlesztésének. Webshopjának teljes forgalma az előző évhez képest 30 százalékkal nőtt, az idei első félévben 170 millió forintos bevétel realizálódott. A cég teljes forgalmának már 1,5 százalékát adja az internetes áruház, ahol a tranzakciók fele zajlik házhoz szállítással.
A Praktiker jelenleg is tárgyalásokat folytat arról, hogy két új áruházat is nyitna összesen 250 ezer eurós befektetés keretében az év végéig Budapest közelében, illetve Kelet-Magyarországon, ezek kisebb alapterületű, 1000-2000 négyzetméteres üzletegységek lennének, ami új formátum a Praktiker történetében - derül ki a közleményből. A cég nem építkezne, hanem meglévő kereskedelmi egységeket venne át egy év tesztidőszakra, s amennyiben az új koncepció jól teljesít, a vállalat folytatná az expanziót. A formátumváltás célja, hogy az áruházak még közelebb legyenek a potenciális vásárlókhoz.
mfor.hu