2p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Praktiker nem tervez áruházbezárásokat Magyarországon, sőt stratégiáját kiegészítendő kisáruházak megnyitását tervezi.

A tavalyi üzleti évben 30,06 milliárd forintos forgalmat bonyolított a magyar piacon a 19 áruházzal rendelkező Praktiker - tudatja a cég a pénteki közleményében. "Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az üzleti eredmények hátterében a keresletcsökkenés áll, ami a megszorító intézkedésekkel, a bizonytalansággal és a gazdasági válsággal van összefüggésben. Hozzátette: a Praktiker minden szükséges intézkedést megtett, hogy racionalizálja működését és stratégiáját a piaci tendenciákhoz igazítsa. A cég fél év alatt 1 millió eurós költségtakarítást ért el, jelentős mértékben a dologi kiadások terén. A német anyacég idén márciusi 7 millió eurós tőkeemelési injekciója stabilizálta a magyar leányvállalat helyzetét" - olvasható a cég közleményében. Karl-Heinz Keth elmondta: a Praktiker racionális működéssel számol Magyarországon, nincs napirenden az áruházak bezárása.

A közlemény szerint a Praktiker hosszú távon stratégiai szerepet szán az e-kereskedelem fejlesztésének. Webshopjának teljes forgalma az előző évhez képest 30 százalékkal nőtt, az idei első félévben 170 millió forintos bevétel realizálódott. A cég teljes forgalmának már 1,5 százalékát adja az internetes áruház, ahol a tranzakciók fele zajlik házhoz szállítással.

A Praktiker jelenleg is tárgyalásokat folytat arról, hogy két új áruházat is nyitna összesen 250 ezer eurós befektetés keretében az év végéig Budapest közelében, illetve Kelet-Magyarországon, ezek kisebb alapterületű, 1000-2000 négyzetméteres üzletegységek lennének, ami új formátum a Praktiker történetében  - derül ki a közleményből. A cég nem építkezne, hanem meglévő kereskedelmi egységeket venne át egy év tesztidőszakra, s amennyiben az új koncepció jól teljesít, a vállalat folytatná az expanziót. A formátumváltás célja, hogy az áruházak még közelebb legyenek a potenciális vásárlókhoz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!