Január 12-től integrált marketingkampányt indít az OTP. A kilenc országban jelen lévő pénzintézet lecseréli a másfél évtized alatt megszokott logót, és frissebb arculattal, bizalomra épülő kommunikációval kezdi az újévet. "Nagyon régi és értékes brandről van szó, ezért egyáltalán nem volt mindegy, milyen eszközökkel nyúlunk hozzá a márkához" - magyarázta Balogh Gabriella, az OTP marketing és értékesítési igazgatója.
A zöld szín maradt
A stratégia kialakítását több nemzetközi és hazai kutatás előzte meg. Ezek alapján állították össze azokat a márkaértékeket, amelyeket szerettek volna hangsúlyosabbá tenni a váltáskor. A színt azonban semmiképpen sem kívánta lecserélni a vállalat. "A zöld egyértelműen a banké, jóval kevesebb terméket vagy szolgáltatást társítanak hozzá nemzetközi szinten is, mint például a kékhez" - említette az igazgató.
A formával már decemberben is találkozhattunk: a nagyobb bevásárlóközpontokban úgynevezett bizalompontokat állított fel a bank, ahol "bizalom süteményt" osztogattak a járókelőknek. Ezzel egyidőben elindult a bizalombank.hu portál is, ahonnan jókívánságokat lehetett küldeni, ám az nem derült ki, hogy a weblap mögött az OTP áll. Az ünnepek alatt mintegy 100 ezer egyedi felhasználót regisztráltak, ami Balogh Gabriella és a reklámtevékenységért felelős Café Reklám Kft. ügyvezetője, Gábor Iván szerint is jó arány.
"Olcsó" váltás három év alatt
Ebben segítségükre lehet a nemzetközi szinten több mint 11 milliós ügyfélköri adatbázis is, amely segítségével az átlagosnál jóval célzottabban tudnak kommunikálni a fogyasztókkal. Gábor Iván szerint ha valaki nem olvas napilapot, nem néz televíziót, de ügyfele a pénzintézetnek, az első időkben csak az új logóval kiküldött havi egyenlegértesítő és a hozzá csatolt arculatváltásról szóló levél lesz számára az egyetlen szembetűnő különbség.
A nemzetközi porondon előbb a román, a szerb, a horvát, a nyár folyamán pedig a szlovák bankokat öltöztetik új ruhába. A külföldi kommunikációban a hazai alapokat használják, ám minden országban specifikus elemekkel is jelentkezni fognak. Lehetséges például, hogy Szlovákiában az ügyfelek a jövőben magyar nyelven is érdeklődhetnek.
Istvánko Viktória
Menedzsment Fórum
Kisbetűs lesz az OTP
Tizenöt év után globális arculatváltásra szánta el magát a legnagyobb hazai pénzintézet, az OTP. A költségek az ígéretek szerint nem lesznek milliárdos nagyságrendűek, tudta meg az mfor.hu.