3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tizenöt év után globális arculatváltásra szánta el magát a legnagyobb hazai pénzintézet, az OTP. A költségek az ígéretek szerint nem lesznek milliárdos nagyságrendűek, tudta meg az mfor.hu.

Megújult logóval (Mfor-montázs)

Január 12-től integrált marketingkampányt indít az OTP. A kilenc országban jelen lévő pénzintézet lecseréli a másfél évtized alatt megszokott logót, és frissebb arculattal, bizalomra épülő kommunikációval kezdi az újévet. "Nagyon régi és értékes brandről van szó, ezért egyáltalán nem volt mindegy, milyen eszközökkel nyúlunk hozzá a márkához" - magyarázta Balogh Gabriella, az OTP marketing és értékesítési igazgatója.

A zöld szín maradt

A stratégia kialakítását több nemzetközi és hazai kutatás előzte meg. Ezek alapján állították össze azokat a márkaértékeket, amelyeket szerettek volna hangsúlyosabbá tenni a váltáskor. A színt azonban semmiképpen sem kívánta lecserélni a vállalat. "A zöld egyértelműen a banké, jóval kevesebb terméket vagy szolgáltatást társítanak hozzá nemzetközi szinten is, mint például a kékhez" - említette az igazgató.

Az értékek közül a bizalomra, mint a pénzügyi szolgáltatókkal szemben elvárt legfőbb értékre fektetik a legnagyobb hangsúlyt. Emellett a január elsejével megjelent közterületi reklámokon az öröm, a szerelem és a béke fogalmával is ismerkedhetnek a fogyasztók. A megváltozott márkaértékek az ügyfélkapcsolati munkában is tetten érhetők lesznek, vizuálisan a legszembetűnőbb változást pedig az új logó jelenti.

A formával már decemberben is találkozhattunk: a nagyobb bevásárlóközpontokban úgynevezett bizalompontokat állított fel a bank, ahol "bizalom süteményt" osztogattak a járókelőknek. Ezzel egyidőben elindult a bizalombank.hu portál is, ahonnan jókívánságokat lehetett küldeni, ám az nem derült ki, hogy a weblap mögött az OTP áll. Az ünnepek alatt mintegy 100 ezer egyedi felhasználót regisztráltak, ami Balogh Gabriella és a reklámtevékenységért felelős Café Reklám Kft. ügyvezetője, Gábor Iván szerint is jó arány.

"Olcsó" váltás három év alatt

A teljes váltásra három évet szán a bank. "Első lépésben 100 fiókot újítanak fel, de 70 egység rekonstrukciójára arculatváltás nélkül is szükség lenne" - magyarázta Gábor Iván, milyen trükkökkel lehet lefaragni a cseréből fakadó költségeket. Az utóbbi időben számos nemzetközi márka is jelentős ráncfelvarráson esett keresztül, amelyek költsége minden esetben több milliárdos nagyságrendű volt. Ezzel szemben az OTP - a remények szerint - az egymilliárdos határt sem fogja átugrani.

Ebben segítségükre lehet a nemzetközi szinten több mint 11 milliós ügyfélköri adatbázis is, amely segítségével az átlagosnál jóval célzottabban tudnak kommunikálni a fogyasztókkal. Gábor Iván szerint ha valaki nem olvas napilapot, nem néz televíziót, de ügyfele a pénzintézetnek, az első időkben csak az új logóval kiküldött havi egyenlegértesítő és a hozzá csatolt arculatváltásról szóló levél lesz számára az egyetlen szembetűnő különbség.

A nemzetközi porondon előbb a román, a szerb, a horvát, a nyár folyamán pedig a szlovák bankokat öltöztetik új ruhába. A külföldi kommunikációban a hazai alapokat használják, ám minden országban specifikus elemekkel is jelentkezni fognak. Lehetséges például, hogy Szlovákiában az ügyfelek a jövőben magyar nyelven is érdeklődhetnek.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!