A társaság közleménye szerint a bevétel azért kisebb, mert a hívásvégződtetési díjak 2010 januári mérséklése nyomán csökkent az összekapcsolási árbevétel, a recesszió elhúzódása miatt pedig az egyéni előfizetőknek nyújtott hangszolgáltatásokból származó árbevétel is visszaesett.
A közlemény idézi Anders Jensen vezérigazgatót, aki kifejtette: "az enyhülő recesszió jeleit látva és a távközlési különadó ismeretében folyamatosan hangsúlyozzuk a kormánynak, mennyire fontos az, hogy bizalommal és kiszámíthatóan tudjunk beruházni Magyarországon".
A közlemény szerint az előfizetések száma 7.100-zal, 3 millió 547 ezerre csökkent a harmadik negyedév során. A legnagyobb mértékben a kártyás előfizetések estek vissza.
A Telenor a használt kártyák száma alapján számított negyedév végi piaci részesedése 32,68 százalék volt, ami enyhe csökkenés az előző negyedévhez képest.
A mobil szélessávú piacon a társaságnak 2010. szeptember végén 28,46 százalékos részesedése volt, s ezzel második a piacán.
A beruházási költségek 1,6 milliárd forintot tettek ki 2010 harmadik negyedévében, és 43 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbi szinttől. Az idei beruházásait a Telenor a mobil szélessávú technológiára összpontosítja.
A társaság egy előfizetésre jutó, forintban számított átlagos havi árbevétele (ARPU) 2 százalékkal emelkedett 2010 második negyedéve óta a szezonális hatás és a javuló trendek miatt. Az ARPU az idei harmadik negyedévben 3.762 forint volt, míg egy évvel korábban 4.013 forint.
MTI