Az országos üzletszám viszonylag szerény változása továbbra is magas - éves szinten 14 százalékos - cserélődés mellett következett be. A KSH adatai szerint az első negyedévben az országos üzletállomány mintegy 300-zal, 0,2 százalékkal csökkent, míg a második negyedévben mintegy 400-zal, 0,3 százalékkal bővült.
Területi bontásban vizsgálva a második negyedévben minden régióban nőtt az üzletek száma Észak-Magyarország kivételével. Legnagyobb bővülés a dél-alföldi és a közép-magyarországi régióban következett be. A legnagyobb számban a főváros üzletállománya bővült. A félév végére az országos üzlethálózat 19,6 százaléka összpontosult Budapesten.
Tovább nőtt a nagy alapterületű létesítmények száma
Az üzlettípusok közül az élelmiszer és élelmiszer jellegű vegyes üzletek számának évek óta tartó csökkenése - a forgalom hipermarketekbe, diszkontláncokba koncentrálódásának következtében - tovább folytatódott.
A KSH adatai szerint 2006. június 30-án 112 ezer vállalkozás átlagosan 1,49 üzletet üzemeltetett. A boltok közel 52 százalékát együzletes vállalkozások működtették, 40 százalékát pedig a 2-10 üzletesek. Az első félév végén a teljes hálózat 40,9 százalékát, 68,3 ezer üzletet működtették egyéni vállalkozások, mintegy 1500-zal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A második negyedévben tovább bővült a nagy alapterületű létesítmények száma: a Buy-Way Dunakeszin nyitotta meg újabb egységét, a Tesco Érden, az Electro World Budapesten, a Kika Győrött gyarapította áruházai számát. Az új létesítmények mintegy 21 ezer négyzetméterrel növelték az országos kiskereskedelmi üzlethálózat eladóterét.