A tavalyi első félévben még érezhető volt a reklámköltségek süllyedése, de a negyedik negyedben már ismét növekedésnek indultak a hirdetési kiadások. A reklámkiadások év végi növekedéséből leginkább a televíziók profitáltak, a rádióreklámok a 2008-as szinten maradtak, és leginkább a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések piac maradt nyomott.
Érezhetően kevesebbet költött reklámra az autó- és a textilipari valamint a pénzügyi ágazat. Ugyanakkor többet adtak ki reklámra a fogyasztásicikk-gyártók, az egészségügyi ágazat cégei, valamint a kereskedelmi vállalkozások.
A válságnak a hirdetési piacra gyakorolt hatása ugyanakkor régiónként erősen különbözött: az ázsiai-csendes-óceáni térségben már a tavalyi második negyedben növekedésnek indultak a reklámkiadások, Európában viszont 4,9 százalékos volt az éves szintű csökkenés. Leginkább az amerikai cégek igyekeztek megtakarítani a reklámokon: 9,4 százalékkal kevesebbet költöttek tavaly hirdetésekre.
MTI/Menedzsment Fórum