2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi válságévben csak csekély mértékben csökkentették hirdetési kiadásaikat cégek világszerte: a Nielsen piackutató összesítése szerint 1,6 százalékkal, 392 milliárd euróra mérséklődtek a reklámköltségek az egy évvel korábbihoz képest.

A tavalyi első félévben még érezhető volt a reklámköltségek süllyedése, de a negyedik negyedben már ismét növekedésnek indultak a hirdetési kiadások. A reklámkiadások év végi növekedéséből leginkább a televíziók profitáltak, a rádióreklámok a 2008-as szinten maradtak, és leginkább a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések piac maradt nyomott.

Érezhetően kevesebbet költött reklámra az autó- és a textilipari valamint a pénzügyi ágazat. Ugyanakkor többet adtak ki reklámra a fogyasztásicikk-gyártók, az egészségügyi ágazat cégei, valamint a kereskedelmi vállalkozások.

A válságnak a hirdetési piacra gyakorolt hatása ugyanakkor régiónként erősen különbözött: az ázsiai-csendes-óceáni térségben már a tavalyi második negyedben növekedésnek indultak a reklámkiadások, Európában viszont 4,9 százalékos volt az éves szintű csökkenés. Leginkább az amerikai cégek igyekeztek megtakarítani a reklámokon: 9,4 százalékkal kevesebbet költöttek tavaly hirdetésekre.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!