2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavalyi válságévben csak csekély mértékben csökkentették hirdetési kiadásaikat cégek világszerte: a Nielsen piackutató összesítése szerint 1,6 százalékkal, 392 milliárd euróra mérséklődtek a reklámköltségek az egy évvel korábbihoz képest.

A tavalyi első félévben még érezhető volt a reklámköltségek süllyedése, de a negyedik negyedben már ismét növekedésnek indultak a hirdetési kiadások. A reklámkiadások év végi növekedéséből leginkább a televíziók profitáltak, a rádióreklámok a 2008-as szinten maradtak, és leginkább a nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések piac maradt nyomott.

Érezhetően kevesebbet költött reklámra az autó- és a textilipari valamint a pénzügyi ágazat. Ugyanakkor többet adtak ki reklámra a fogyasztásicikk-gyártók, az egészségügyi ágazat cégei, valamint a kereskedelmi vállalkozások.

A válságnak a hirdetési piacra gyakorolt hatása ugyanakkor régiónként erősen különbözött: az ázsiai-csendes-óceáni térségben már a tavalyi második negyedben növekedésnek indultak a reklámkiadások, Európában viszont 4,9 százalékos volt az éves szintű csökkenés. Leginkább az amerikai cégek igyekeztek megtakarítani a reklámokon: 9,4 százalékkal kevesebbet költöttek tavaly hirdetésekre.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!