2007. december 11. 09:14

Az Axel Springer AG azt tervezi, hogy eladja a ProSiebenSat 1. televízióban meglévő 12 százalékos részesedését egy több mint 509 millió eurós üzlet keretében - jelentette be a német társaság kedden.

Az eladásról a Springer a KKR/Permira amerikai-brit befektetési társasággal, a többségi társtulajdonossal törekszik megállapodásra. Az ár részvényenként 19,4 euró. Az üzletet a német médiakoncentrációt ellenőrző hatóságnak is jóvá kell még hagynia.

A német kiadóvállalat azután döntött a televízióból történő kiválásról, hogy az év elején sikertelenül próbálkozott a ProSiebenSat 1. cég feletti teljes ellenőrzés megszerzésével. Ez a cég működteti a Sat.1, az N24, a ProSieben és a Kabel 1 televíziós csatornákat.

Az üzletet a német trösztellenes hatóság akadályozta meg, mivel érvelése szerint a Springer meghatározó szerepet szerzett volna a reklámpiacon az RTL-t tulajdonló Bertelsmannal és más német médiatulajdonosokkal együtt.

A médiapiacot ellenőrző hatóság pedig azt kifogásolta, hogy a Bild-lapokat is kiadó Springer az üzlet révén túlságosan erős szerephez jutott volna a közvélemény befolyásolásában. A Springer elutasította, hogy adott esetben megváljon a ProSiebenSat 1. egyik televíziójától.

MTI/Menedzsment Fórum