4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AiRUnion légiszövetség KrasAir, DAL és Szamara társaságainak működési engedélyét szeptember 30-ával felfüggesztik, majd később megvonják, de a társaságok fennmaradnak jogi személyekként minden jogukkal, kötelességükkel, vagyonukkal és adósságukkal együtt, mondta a Vedomosztyi című lapnak nyilatkozva Vitalij Vancev, az AiRUnionnal foglalkozó válságstáb vezetője.

AiRUnion: Abramovicsnak nem sikerült 

Vancev kijelentette: Alekszandr és Borisz Abramovics, továbbá a három AiRUnion társaság további kisebbségi részvényesei formailag továbbra is részvényesek maradnak - hiszen a társaságokat jogi személyként nem számolják fel -, csak éppen nem foglalkoznak többet repülési tevékenységgel, hanem például irodákat adhatnak bérbe. 

Mások jönnek Abramovicsék helyett

Vancev szerint Abramovicsék több okból nem tudták megmenteni az AiRUniont: egyfelől az elöregedett gépek miatt, amelyeken nem lett volna szabad repülni. Másrészt nagy kockázatokat vállalva versenyre keltek a Sibir légitársasággal. A gépek üresen repültek, veszteséget termeltek, de nyerésre játszottak, mint a kaszinóban.

"Nem hiszem, hogy saját maguktól loptak volna" - mondta Vancev, s hozzátette, hogy jelenleg nincs kapcsolat az Abramovics fivérekkel. "Mindenesetre köszönet jár nekik, hogy távozásuk előtt összehívták az embereket, őszintén megmondták, hogy nem sikerült, s most majd mások jönnek, akiknek talán sikerül, s kérték, hogy támogassák az új vezetést" - mondta.

Alaptalannak minősítette azokat a híreszteléseket, amelyek szerint az állam kihasználta Abramovicsék problémáit: az államnak az volt a fontos, hogy ne álljanak le a társaságok, s fogalma nem volt a problémák tényleges mértékéről.

Az Atlant Sojusé a KrasAir hálózata

Elismerte: az AiRUnion helyzetébe kerülhet számos további légitársaság is, mivel igen kockázatosan működnek. A három AiRUnion társaság  moszkvai járatai a Domogyedovó repülőtérről Vnukovóra kerültek át: szeptember végéig a repülőtér ingyen nyújtja szolgáltatásait, kerozinnal pedig az állami tartalékból látják el a társaságok gépeit.

A moszkvai önkormányzat Atlant-Sojus társasága szeptember 30. után megkapja a KrasAir járathálózatát, a DAL és a Samar pedig a új szerződéseket köt a külföldi társaságokkal, amelyektől a Boeing gépeket lízingeli.

A társaságok dolgozóival szembeni tartozások - a júliusi, augusztusi és szeptemberi fizetések, összesen mintegy 750 millió rubel (36 rubel=1 euró) - kiegyenlítését az Atlant-Sojus vállalta, s a hónap végéig bankhitelből ki is fizeti.

A három AiRUnion társaság átvilágítása négy hónapig tart majd, s azt követően tárgyalások kezdődnek a hitelezőkkel. Vancev szerint könnyen lehet, hogy a becsült 800 millió dolláros adósság végül kevesebbnek bizonyul - mondta Vancev.

Hozzátette, hogy azon cégeket, amelyek bírósági úton már csődöt kértek a társaságokra - az Ilyushin Finance a Krasairre és egy másik társaság a Dalra -, megkérték, hogy vonják vissza keresetüket. Ha a társaságok teljes vagyonát eladják, az sem elég ugyanis minden adósság kifizetésére. A cél sokkal inkább az adósságok átstrukturálása és kifizetése.

Összevonják a légitársaságokat

Az Atlant-Sojus névváltoztatására és az új márka bevezetésére (rebranding) 2009-ben kell számítani, amikor összevonják a Rosszija, az Orenburgskiye Avialinii, a Kapminvodiavia, a Vladivostok-Avia, a Dalavia, a Sakhalinskiye Aviatrassi, a Saratovskiye Avialinii, a Krasair, a DAL és a Samara társaságokban az állam - a Rostechnologii korporáció -, illetve a moszkvai kormányzat kezében lévő tulajdonrészekkel.

Az államnak arra van szüksége, hogy egy társaságban összpontosítsa vagyonrészeit, mert jelenleg több társaságban vannak, s azok versengenek egymással, ami értelmetlen - mondta Vancev.

Hozzátette: ha az összevonás végbemegy, nyilván majd a további két állami társasággal, az Aeroflottal és a Sibirrel is történik valami. Vancev egyebek között a Vnukovo repülőtér, az ottani repülőgép-javító cég és a Vnukovo-Cargo többségi tulajdonosa, s nem titkolja: reméli, hogy az új Atlant-Sojus igazgatója lesz.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!