Varga Zsigmond, a Dotkom Internet Consulting vezető tanácsadója úgy látja, hogy a jelenlegi problémák alapja a tartalomszolgáltatás üzleti modelljében rejlik. Kizárólag internetes hirdetésből nem, vagy csak kevesen képesek finanszírozni a működtetés és a marketing egyre növekvő költségeit. Nem sokkal jobb azoknak a helyzete sem, akik befektetők bevonásával próbálnak előre menekülni. A tavaly év eleji tőzsdei korrekciók óta ugyanis a kockázati tőkések nagyon óvatosak az internetes vállalkozásokkal, különösen pedig a tartalomszolgáltatókkal kapcsolatban.
A legerősebb vállalkozások vezetői úgy látják, hogy a tartalomszolgáltatás regionális terjeszkedésében is stratégiaváltásra van szükség. Az azonos márkanév alatt, több országban, helyi tartalommal működő oldalak adták annak a modellnek az alapját, amelynek megvalósításán több vezető hazai portál is dolgozott - ehelyett azonban ma már egyre inkább a meglévő külföldi portálokkal történő szövetségekre helyezik a hangsúlyt.
A Dotkom szakértői előremutató kezdeményezésnek látják a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének megalakulását. Az önszabályozás azonban már kevéssé érint azt a néhány vállalkozást, melyek akár már a közeli hetekben bejelenthetik bezárásukat.
Kiszolgáltatott tartalomszolgáltatók
Bizonytalan azoknak az internetes tartalomszolgáltatóknak a helyzete, amelyek mögött nem áll komoly befektető, vagy tőkeerős, "hagyományos" vállalkozás. A Dotkom Internet Consulting szakértői úgy látják, hogy az Egyesült Államokhoz és számos európai országhoz hasonlóan Magyarországon is komoly nehézségekkel kell megküzdeniük a kizárólag on-line hirdetési bevételekre alapozott vállalkozásoknak.