Az írott sajtóban két orgánum, nevezetesen a HVG és a Metro uralja stabilan az álláshirdetések piacát. Ide más szereplőnek szinte lehetetlen betörnie – összegezte a tapasztalatokat a Világgazdaság. A már-már monopolisztikus helyzet miatt a nyomtatott sajtóban drágán lehet közzétenni álláshirdetéseket, ezzel szemben az internet esetében nagyobb a verseny, s ezáltal olcsóbbak a felületek – ez a tapasztalata Győrfi Györgynek. Az Adecco ügyvezető igazgatója a kedvező ár mellett egy másik előnyét – a rugalmasságát – említette a világhálós álláshirdetéseknek.
A nyomtatott sajtóval ellentétben – kis túlzással – pillanatok alatt meg lehet hirdetni egy betöltendő állást, s amint a reklám aktualitását veszti, rögtön törölhető. Így elkerülhető, hogy a már nem aktuális állásajánlatra újabb és újabb pályázatok érkezzenek.
A Smaroglay & Tóth személyzeti tanácsadó ügyvezetője úgy látja, három éve folyamatosan csökken a nyomtatott sajtóban megjelenő álláshirdetések száma az internet javára. Tóth László elmondta: öt éve még egyáltalán nem használtak internetet álláshirdetéseik közzétételére, most viszont ajánlataik 80-90 százaléka jelenik meg a világhálón, s a nyomtatott sajtóban csak mintegy 20 százalék. Vannak persze olyan ajánlatok is, amelyek mindkét csatornán megjelennek – tette hozzá Tóth László. Bár az internet nagyságrenddel olcsóbb a nyomtatott médiumoknál – utóbbi esetenként az előbbi árának akár harmincszorosa is lehet –, nem csodaszer, mivel a magasabb pozíciójú állásokat magasabb presztízsű csatornán érdemes közzétenni – állítja a Világgazdaság beszámolója szerint Tóth László.
Kiszorul az álláshirdetések piacáról a nyomtatott sajtó?
Az írott sajtó rovására növekszik az online álláshirdetések száma, miután olcsósága és rugalmassága miatt a fejvadász cégek is egyre szívesebben veszik igénybe az internetes csatornát.