3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elkészült a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) idei intézkedési terve. A dokumentumban szerepel például a MÁV Cargo privatizációjának lebonyolítása, az új gáztörvény megalkotása és az internethasználat ösztönzését célzó programok elindítása. Mfor.hu tudósítás.

Mintegy nyolc hónapos előkészítő munka után kedden hivatalosan is bemutatták a GKM idei intézkedési tervét, amely a minisztérium június elején már elfogadott, 2007 és 2010 közötti időszakra szóló stratégiájának megvalósítását szolgálja. A dokumentumban negyedévre lebontva szerepelnek a feladatok: ezek egy részét az első félévben már végrehajtották, más részüket pedig a harmadik vagy negyedik félévben kell véghezvinni.

Az intézkedési terven belül felsorolt projektek közül megvalósult például a MAG Zrt. felállítása, emellett megkezdődött a Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázatainak kiírása, elfogadták az Üzletre Hangolva Programot, elindult a MÁV Start Zrt., egységes tarifa- és kedvezményrendszert vezettek be a közösségi közlekedésben, lezárult a vasúti mellékvonalak racionalizálási folyamatának első szakasza, a Parlament elfogadta az új villamosenergia törvényt és elindult az online civil fórum, mondta el sajtóbeszélgetésen Kákosy Csaba. A GKM kabinetfőnöke szerint utóbbi fórum - amelynek célja a kapcsolat erősítése a civil társadalommal - eddig háromszáz regisztrált felhasználóval rendelkezik.

A kabinetfőnök a II. félévben megvalósuló feladatok közül is kiemelt néhányat. Kiírják például az internethasználat ösztönzését megcélzó NET-re Kész Program és az e-Magyarország IT-mentor Program pályázatait, elfogadják a 2020-ig szóló Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégiát, befejezik a MÁV Cargo privatizációját, elfogadják az ÁAK privatizációs stratégiáját, továbbviszik a vasúti mellékvonalak racionalizálásának projektjét és benyújtják a Parlamentnek a piacnyitás kiteljesítését megcélzó új gáztörvényt.

Kákosy Csaba újságírói kérdésre válaszolva elmondta: bár a korábbi tervek szerint a Volán-társaságoknak az ÁPV Zrt. tulajdonából a GKM tulajdonába kellett volna kerülniük, ez a folyamat végül törvényi változások miatt leállt, így a cégek az ÁPV utódszervénél maradnak. A Volánok egyúttal lekerültek a tartós állami tulajdonú társaságok listájáról, ami privatizációjukat valószínűsíti, tette hozzá a kabinetfőnök.

A 2007-es intézkedési tervet egyébként jövő januárban fogják értékelni, s ekkor alkotják meg majd a 2008-as tervet. Az átláthatóság érdekében a dokumentumokat felteszik az internetre is, így azok bárki számára elérhetőek lesznek.



Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!