A Starbucks-üzlet, amely a palotamúzeum közelében van, nemsokára bezárhat - tudósít a Financial Times. Ennek alapja pedig egy online tiltakozás, amelyre egy patriotista blogger hívta a kínaiakat.
Nem ez az első eset, hogy a kínai nacionalisták tiltakozásra szólítanak fel valamilyen nyugati céggel szemben. Néhány napja az állami média adta hírül, hogy a Wrigleys egyik tévés reklámjában felhangzik a kínai himnusz, amely sérti a nemzetet. Az eladási adatok ezt követően meredeken zuhanni kezdtek Kínában. Három éve pedig egy Nike-reklámot tiltottak be, amelyben egy amerikai kosárlabdázó egy kungfu mesterrel és egy sárkánnyal harcolt - és legyőzte őket.
Mindenekelőtt az internet alakította át a kínai nemzeti mozgalmakat. A 123 millió felhasználó az országban igencsak szenvedélyesen képes reagálni, ha felszólítja valaki - például a közkedvelt tévés műsorvezető, Rui Csengdzsang. Blogjában a Starbucks Tiltott Városban lévő boltja ellen lépett fel: "Ez nem globalizáció, ez visszaélés a kínai kultúrával".
Hat éve működik
Ennek ellenére az állami hírügynökség idézett egy múzeumi dolgozót, aki elmondta: a Starbuckst egy nagy felújítás keretén belül kitehetik az épületből. Júniusig a két félnek közös megoldást kell találnia. A vállalatnál annyit közöltek: óvni kell a Tiltott Város történelmét és kultúráját, és a környezetnek megfelelően és azt tiszteletben tartva kell ténykedni.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Húszezer kávéházat vezetne a Starbucks
Egerek árasztották el a kávézót
A McDonaldsot is lenyomná a Starbucks