2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A piac furcsa értékítéletére mutat rá, hogy a Nintendo piaci kapitalizációja meghaladta a világ egyik legnagyobb elektronikai cégének az értékét. A kis konzolgyártó részvényei a Wii sikerét meglovagolva jutott a jelenlegi szintre.

Meglepő eredményt hozott a háromszereplős konzolháború, a mostani csata győztese, a Nintendo ugyanis a befektetők kedvencévé vált. Így a PS3-as csalódást keltő értékesítési adatainak köszönhetően szenvedő Sonyt az apró elektronikai cég meglepő módon a tőzsdén is lenyomta. A legutóbbi záróárak alapján ugyanis a Nintendo összértéke 6615 milliárd jen (54 milliárd dollár) szemben a konkurens 6210 milliárd jenes értékével, írja a Financial Times.

A két japán cég küzdelme egyébként igazi Dávid és Góliát történet, míg a Nintendo 3313 teljes munkaidejű alkalmazottal rendelkezik, addig a Sony világszerte 166 ezret foglalkoztat. Emellett a Sony bevétele nyolcszor nagyobb, mint a kis versenytársának.

A versengés egyébként a tavalyi évben vett komoly fordulatot, a korábban szebb napok megélt, ám a 2000-es évek közepére marginalizálódott Nintendo ugyanis új konzollal lépett piacra. A karácsonyi vásár szenzációjává vált Wii nemcsak a hasonló időben debütált Sony terméket nyomta le, hanem új szemléletének köszönhetően a jelenlegi piacvezető Microsoft Xboxnak az elsőszámú kihívójává lépett elő.

A Sony és a Microsoft klasszikus, ücsörgős játékával szemben ugyanis a Wii élvezetéhez komoly testmozgás szükséges, így olyan célcsoportok körében is hódít, amelyek korábban nem voltak fogékonyak a konzolokra.

Az elemzők a Nintendo szárnyalása kapcsán ugyanakkor nem feledkeznek meg arról sem, hogy az Xbox és a PS2-es piacra dobásakor a cég Game Cube nevű terméke óriási kudarc volt, és majdnem csődbe mentek. Míg ugyanis a konkurensek mögött termékek tucatja áll, amelyek egy-egy sikertelen fejlesztés esetén is biztosítják a megfelelő bevételeket, addig a kis piaci szereplőnek számító Nintendo nem hibázhat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!