3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A francia Vinci-csoport tulajdonában lévő Hídépítő Zrt. nettó 13,49 milliárd forintos ajánlatával nyerte el a 4-es metró Kelenföldi pályaudvarnál tervezett állomásának építését – tudta meg a Napi Gazdaság. Ezzel a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) kiválasztotta valamennyi, a metróvonal első, mintegy 7,3 kilométeres szakaszához tartozó tíz megálló kivitelezőjét.

A Hídépítő feladata lesz többek között az állomás szerkezetének tervezése, a közműkiváltások, a forgalomterelés, az állomás vasbeton szerkezetének megépítése, a föld kiemelése, a szigetelés és a MÁV vasúti pályáinak bontása is. A kivitelezésre szóló közbeszerzési eljáráson a második legkedvezőbb ajánlatot is a Hídépítő tette, az ehhez kapcsolódó árajánlata nettó 14,59 milliárd forint volt. Nem meglepő, hogy a Hídépítő nyerte el a megbízást, mivel a két metróalagút építése is a Kelenföldi pályaudvartól, az Etele tértől indul majd, és a cég a Bamco konzorcium tagjaként szintén részt vesz az alagútfúrásban. A Hídépítő ezek mellett még - egy tárgyalásos közbeszerzési eljáráson tavaly júniusban - elnyerte a Fővám téri állomás szerkezetépítését is, csaknem tíz milliárd forintos árajánlattal.

A Bamco konzorcium egy másik tagja, a Strabag Építő Zrt. is épít egy megállót, mégpedig a Móricz Zsigmond körtérit, nettó hétmilliárd forintért. A céggel a BKV még tavaly februárban, egy hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljáráson állapodott meg.

A Hídépítőhöz hasonlóan három-három állomást építenek meg az alagútfúrásra szintén pályázó, de ott végül alulmaradt társaságok: a BPV Metro 4 Konzorcium és az Sw-O Metro4 Konzorcium tagjai. A német Bilfinger Berger AG, az osztrák Porr AG és a Vegyépszer Zrt. alkotta BPV meghívásos eljárás keretében nyerte el a Népszínház utcai és a Keleti pályaudvari megállók megvalósítását, valamint hirdetmény nélküli eljáráson a Tétényi úti állomás építését. A kivitelezést összesen nettó 23 milliárd forintért vállalták. Az osztrák érdekeltségű Swietelsky Kft. és a japán Obayashi Corporation alkotta Sw-O Metro4 Konzorcium a Bocskai úti, a Kálvin téri és a Rákóczi téri állomásokat építi meg szintén mintegy 23 milliárd forintért.

Az utolsó állomás, a kelenföldi kivitelezésére szóló közbeszerzésen - talán nem meglepetésre - szintén ezek a cégek tettek ajánlatot: a későbbi nyertes Hídépítőn kívül a Strabag, a BPV és az Sw-O, valamint az alagútfúrásra korábban szintén pályázó, német Hochtief is próbálkozott az osztrák Alpine Mayreder Bauval közösen - olvasható a Napi Gazdaság cikkében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!