2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kiválasztották az új regionális busztársaságok vezetőit az iho.hu értesülései szerint, a közlekedési szakportál közli, finisben a Volán-átalakítás, és az új vezetőket két hét múlva nevezik meg hivatalosan.

A portál szerint a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő jóváhagyása után a jelenlegi huszonnégy Volán-vállalatból október végéig összevonással hetet hoznak létre.

Az iho.hu információi szerint a hét társaság a következők szerint fog felállni: a Vasi, a Zala, a Kisalföld, a Bakony, a Balaton és a Somló Volánból megalakuló céget Papp László, a Vasi Volán vezérigazgatója fogja vezetni.

A Kapos, a Pannon és a Gemenc Volán trióját Bebics János (Kapos Volán); a Vértes Volán-Alba Volán párost Németh Tamás (Vértes Volán) kapja; a Borsod, a Szabolcs és a Hajdú Volán Sárközi Györgyhöz (Borsod Volán) fog tartozni; az Agria, a Nógrád, a Mátra, a Hatvani és a Jászkun Volánból létrejövő céget Uti Csaba (Hatvani Volán) fogja vezetni; a Körös, a Tisza, a Bács és Kunság Volán utódjának vezetője Szarvas Péter (Körös Volán) lesz; a Volánbusz vezetője pedig marad Simon László.

A lap szerint a dél-dunántúli cég vezetésére eredetileg a kaposos Gál Zoltánt szemelték ki, ám váratlan lemondása miatt az új vezető, Bebics János kapta feladatául az összevont cég vezetését.

Az iho. hu felidézi, hogy a nemrég elfogadott összevonási tervet a kezdetektől fogva sok kritika érte, egyrészt a korábbi tervekkel és az évek során kialakult szokásokkal teljesen ellentétes csoportosítások miatt. Például a Veszprém megyei volánok inkább az Alba Volánnal vannak kapcsolatban, mint a Vasival.

A cikk szerint ráadásul az új cégeket regionális volánokként emlegetik, miközben a csoportosítás csak részben követi az ország hivatalosan elfogadott régiófelosztását.

Az iho.hu szerint az átszervezés pozitív hozadéka lehet azonban, hogy a régóta várt nagyszabású buszbeszerzés elől végre elhárul az utolsó bürokratikus akadály, a kétéves böjt után új autóbuszok érkezhetnek a volánokhoz, ami talán lendületet adhat a hazai buszgyártásnak is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!