Mint ismert a megrendült helyzetben lévő olasz autógyárban 2000-ben szerzett 20 százalékos részesedést a GM. Az akkori megállapodás opciót adott az amerikaiaknak további részesedés vásárlására is. A szerződés értelmében közös vállalatot hoztak létre nehézgépipari járművek gyártására.
Mivel a 3 milliárdos veszteséget elszenvedő Fiat helyzetét stabilizálandó 5 milliárdos tőkeemelésre került sor a közelmúltban, amelyből azonban a GM kimaradt, így tulajdoni aránya tíz százalékra csökkent. A tárgyalások most elsősorban a GM további részvételéről, illetve végleges kivonulásáról szólnak, felmerült ugyanis, hogy 1 milliárd dolláros tőkeemeléssel újra 20 százalékos tulajdonossá váljék a GM.
Az amerikaiaknak ugyanakkor a fennálló szerződés szerint még van némi idejük a döntéséig, és sokak szerint ezt ki is fogják használni. Erre utal, hogy a vállalat elnöke szerint a GM az esetleges tőkeemelésről még nem döntött. Rick Wagoner erről a frankfurti autó-kiállításon beszélt újságíróknak.
Kivár a General Motors
A világ legnagyobb autógyáránál továbbra sem jutottak döntésre, hogy mit kezdjenek az olasz Fiattal.