A klaszter legfontosabb célja a marketing- és a beruházási politika, valamint a képzési, illetve foglalkoztatási rendszer összehangolása. A többek közt a balatonfüredi Marina és Annabella Hotelt, a balatonkenesei Marina Portot, a Club Hotel Badacsonyt, valamint a tapolcai Hotel Peliont tömörítő klaszter jövőre közös hazai és nemzetközi reklámkampányba kezd.
Hamarosan elkészül az a közös, több milliárd forint értékű közép- és hosszú távú fejlesztési koncepció is, amelyet saját erőből, illetve uniós források segítségével kívánnak megvalósítani. Ebben többek között a szolgáltatási kör bővítése, valamint újabb wellness-centrumok kialakítása szerepel.
Már a klaszter alakuló ülésén döntöttek arról is, hogy az érintett iskolák bevonásával egy olyan, a gyakorlati oktatáson alapuló szakképzési rendszert alakítanak ki, amely a nemzetközi elvárásoknak is megfelel. A térség valamennyi szállásadója felé nyitott klaszter célkitűzései között egy egységes, a legjobb szakembereket itthon tartani képes bérpolitika kialakítása is szerepel, írja a Napi Gazdaság.