A Stadler már lezártnak tekinti az ügyet
Bár a KDb elvileg még törölheti a MÁV döntését, a Ganz Transelektro vezére a mostani helyzetet már véglegesnek tekinti: "Nem látok olyan indokot, amely nyomán a KDb a vasúttársaság határozatát megsemmisíthetné. A közbeszerzési pályázat elérte célját, most már a szerződés végrehajtási fázisa következik."
Az ügy elhúzódása természetesen nem csupán a KDb-től, hanem a Bombardier további lépéseitől is függ. Dian József, a MÁV-Bombardier Kft. ügyvezető igazgatója az mfor.hu megkerésére annyit közölt: tanulmányozni fogják a MÁV hétfői lépése nyomán keletkezett helyzetet. Mindazonáltal utalt rá, hogy a feltételes szerződéskötéssel nem sok minden változott. Dian nem kívánt válaszolni arra a kérdésre, kívánnak-e újabb fórumhoz fordulni jogorvoslatért abban az esetben, ha a KDb nem érvényteleníti a MÁV határozatát.
Hozzátette: továbbra sem tudja elképzelni, hogy a MÁV és a Stadler szerződése hatályba lép. Szerinte ugyanis a svájci cég nem teljesítette a jogszabályokban lefektetett követelményeket, például utolsó ajánlatának megtételekor nem rendelkezett érvényes bankgaranciával.
[ajanlo=198][igazitas=left/]A KDb-nek - a kanadai-német társaság fellebezésének beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva - 30 nap áll rendelkezésre az újabb döntés meghozatalára, ez a határidő egy alkalommal 10 nappal meghosszabbítható. Ez idő alatt a bizottság ideiglenes intézkedést is hozhat, amelyben megtilthatja a szerződéskötést. Korábban - a jelenlegi helyzettel ellentétben - ez mindkétszer a döntéstől számított nyolc munkanapon belül történt meg. A testület - a korábbiakhoz hasonlóan - nyilvános tárgyalást tart majd az ügyben, augusztus 26-án.
Amennyiben a KDb ismételten helyt adna a Bombardier kérelmének, úgy patthelyzet alakulhat ki. A bizottság akár érvénytelenítheti is az egész pályázatot, és új kiírást kezdeményezhet.
A MÁV-nál megkeresésünkre mindeddig nem válaszoltak arra a kérdésre, mekkora kár érte a vasúttársaságot annak következtében, hogy a szerződéskötés mintegy öt hónapot csúszott.
Wéber Balázs
Menedzsment Fórum
Kóka-feltétellel szerződött a Stadlerrel a MÁV
Bár hétfőn a MÁV - csaknem öt hónapos csúszással - megkötötte a szerződést a Stadlerrel, a gazdasági miniszter kérésére beépített passzus nyomán az semmissé is válhat. A svájci cég mindenesetre már ősszel megkezdi a beruházást a pusztaszabolcsi bázison, tudta meg az mfor.hu.