A hasznosítással megbízott szocialista politikus pénteken Kaposváron egy háttérbeszélgetésen fejtette ki álláspontját, hozzátéve: március elsejéig még lát esélyt arra, hogy az NVT megváltoztatja döntését.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szerdán az MTI-hez eljuttatott közleményében a döntést azzal indokolta, hogy a vevőjelölt Ugarde Kft. nem fizette meg határidőre a vételár-hátralékot.
Kolber István szerdán kiadott közleményében foglaltakat megerősítve hangsúlyozta: nem ez lett volna az első eset, hogy a tanács eltér a 60 napos határidőtől. Arra, hogy ezúttal nem így tett, a magyarázat az lehet, hogy "olyan a politikai légkör, amely túlzott óvatosságra késztette a döntéshozókat" - vélekedett a miniszterelnöki megbízott, hozzátéve: a vevő vállalta, hogy a pályázati előírásban szereplő 120 napos ajánlati kötöttség lejárta, azaz március elseje előtt átutalja a vételárat.
Közölte: egyelőre nem akar arról beszélni, hogy milyen tényekkel és adatokkal kívánja meggyőzni a tanácsot, de úgy véli, nyomós érveket tud felsorakoztatni a döntés megváltozatása mellett. Arra a felvetésre, hogy ehhez - pártállástól függetlenül - számíthat-e helyi politikusokra, hiszen Somogy megye és a régió számára egyaránt fontos lenne a taszári fejlesztés, azt mondta: eddig még nem kapott ilyen jelzést. Hozzátette: tudomása szerint Taszáron aláírásgyűjtésbe kezdtek a döntés megváltozatásáért.
Az NVT 2009. november 18-i határozatával hirdette ki az Ugarde Kft.-t a taszári repülőtér-fejlesztési pályázat nyertesének. Az Ugarde az ingatlan 1 milliárd forintos vételára mellett vállalta 700-1800 millió forintos értékben a terület kármentesítését, továbbá 2014-ben a repülőtér újraindítását, hat év alatt 23,3 milliárd forintos beruházás megvalósítását, és 960 munkahely létesítését. A vállalások megvalósulását évi 50 millió forintos hibás teljesítési és 2,3 milliárdos nem teljesítési kötbér garantálta volna.
A taszári katonai bázist 2006 februárjában vonták ki a hadrendből. A hasznosításra az első pályázatot 2008 október elsején írták ki. Arra három ajánlat érkezett, közülük egy nyertest hirdettek: egy konzorcium 30 hektáros területen buszgyárat épít 4,3 milliárd forintos beruházással. A második pályázat 2009 júniusában eredménytelenül zárult. A harmadik pályázatot 2009. augusztus 17-én hirdették meg. A szeptember 21-i határidőig két ajánlat érkezett, közülük választották ki az Ugarde Kft. pályázatát.
MTI