Az FM projekt lépései
- Jelenlegi helyzet és gyenge pontok elemzése
Terület/épület, forgóeszköz, technikai ellátás, szervezet, személyzet, informatika és interfészek -
- Jövőbeni működés modelljének kidolgozása
Szolgáltatási portfolió a technikai, infrastrukturális és gazdasági FM részére
Szempontok: szolgáltatási szint, teljesítmény/rendelkezésreállás, a szolgáltatás költsége -
- Szervezeti koncepció és kialakítás
Szervezeti felépítés, felelősségek
Outsourcing, Insourcing
Folyamatmodellezés teljesítménymérőkkel és mértékekkel -
- Informatikai támogatás kiépítése
Funkcionális követelmények (technikai/infrastrukturális, közgazdasági/kontrolling)
Implementáció (ERP, CAFM)
Rendszerintegráció/interfészek (CAFM, CAD, Számvitel/kontrolling - ERP)
Kontrolling/vezetői információs rendszer kiépítése
Az Oracle értékesítési tanácsadója, Ágai Szabolcs szintén azt emelte ki, hogy hazánkban a cégek többsége egyelőre csak "fontolgatja a szükséges informatikai beruházásokat a valóban integrált létesítménygazdálkodáshoz". Pedig megfelelő alkalmazásokban nincs hiány. A felhasználóknak azonban tudniuk kell, hogy a hogy az ingatlanok tervezése, hasznosítása, karbantartása, felújítása más-más szoftvereket igényelnek. A különböző profilú cégeknél is eltérő lehet az igény, ezért az alkalmazások kiválasztásánál rendkívül fontos az alapos tervezés. Megfelelő szoftvercsomaggal átfogóan és egységes rendszerben kezelhetőek az ingatlanokkal összefüggő szerződések, a szállítási, műszaki és számviteli adatok, azaz lényegében egyetlen összehangolt rendszerben irányítható a létesítménygazdálkodással járó összes feladat.