Hódító közút
A közúti fuvarozás nagy piacokat hódított el a vasúttól, mert megbízóbarát, rugalmas az árszabás terén, a kötött pályás vasúttal ellentétben háztól-házig szállít és a gépkocsivezetőben, mint képviselőben bizalmuk van a vállalatoknak. A vasút ellenben nagyobb távolságokra gazdaságosabb, megbízóik felé kiszámítható, megbízható és környezetbarát. A ROLA-val e szállítási formák negatívumai kiküszöbölhetők, így a szükséges pályák területigénye, a balesetveszély, a légszennyezés.
A versenyképes kombinált fuvarozás megteremtése és fenntartása célirányos közlekedéspolitikai intézkedéseket kíván meg, tudatos forgalommegosztást, az útvonalengedélyek ésszerű keretek között tartását, s a kedvezményeket a fuvarozók felé. Függetlenül attól, hogy kísért vagy kíséretlen forgalomról
van szó a kombinált fuvarozás segítségével csökkenthetőek a változó költségek az üzemanyag-, gumi-és javítási költségek tekintetében. Azok a vontatók és pótkocsis szerelvények, amelyeket csak a közúti elő-és utófuvarozásra használnak, nagyobb számú csereszekrény és daruzható félpótkocsi mozgatására alkalmasak. Nem lebecsülendő a személyzeti költségek csökkentése sem. A fuvarozók a legtöbb országban megtakarításokat érhetnek el a gépjárműadón. A szabályozás mögött meghúzódó elv szerint a
kombinált fuvarozás felhasználója hozzájárul az úthálózat-infrastruktúra terheltségének csökkentéséhez. A vállalkozó jogot szerez a közúthálózat nemhasználatból eredő megfelelő adótömeg visszaigénylésére.
A Hungarokombi az interneten folyamatos tájékoztatást ad a vonatok telítettségének mutatóiról, így a megbízók azonnal képesek reagálni, ha szabad kapacitások jelennek meg. A helyfoglalási szolgáltatás jelentősége ebben áll: a speciális vagonok egyenletes kihasználása biztosítható, illetve a megbízók számára tervezhetőbb a fuvarozás, nem kell fölöslegesen várakozni a terminálon.
A Gördülő Országút szolgáltatás meghonosítására1992-ben RoLa összeköttetést létesítettek Budapest és az ausztriai Wels között, aminek működtetése ma rés-igényeket elégít ki. A Sopron-Wels vonalon napi öt vonatpár közlekedik, amelyeken engedélymentesen haladhatnak át a kamionok Ausztrián. A Szeged-Wels reláció a tranzit forgalom számára jelentős, naponta 3-4 vonatpár indítása vonatonként 20 kamion fuvarozását jelenti. A Szeged-Sezana útvonalat a szlovén kombitársasággal építették ki, napi 1 vonatot indítanak az útvonalon. A Románia-Olaszország forgalmat fedi le ez a szolgáltatás.
Térségünkben a RoLa forgalom különös jelentőségű bár használata leszálló ágban van becslések szerint még tíz évig lesz piaca. Ez azonban nem jelenti azt, hogy e szállítási formát elkerülik a komoly beruházások. A jövő évre 50 speciális kamionszállító vagon beszerzését készítjük elő a magyar vasutakkal közös beruházással, amihez állami támogatás mellett kockázati tőkét biztosítanak. Várakozások szerint a jóval gazdaságosabban üzemeltethető kíséretlen forgalom is folyamatosan fejlődik, életképes alternatíva - fűzte hozzá Fári János.
Kombinált a fuvarozás
A kombinált fuvarozás során legalább két szállítóeszköz alkotja a szállítási láncot, melyben nem a szállított áru kerül átrakodásra, hanem az azt szállító eszköz. Az útvonal nagy részén az árut vasúton, folyami úton, vagy tengeri úton szállítják a lehető legrövidebb le- és felrakodási út igénybevételével.