3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A kombinált fuvarozás során legalább két szállítóeszköz alkotja a szállítási láncot, melyben nem a szállított áru kerül átrakodásra, hanem az azt szállító eszköz. Az útvonal nagy részén az árut vasúton, folyami úton, vagy tengeri úton szállítják a lehető legrövidebb le- és felrakodási út igénybevételével.

Hódító közút

A közúti fuvarozás nagy piacokat hódított el a vasúttól, mert megbízóbarát, rugalmas az árszabás terén, a kötött pályás vasúttal ellentétben háztól-házig szállít és a gépkocsivezetőben, mint képviselőben bizalmuk van a vállalatoknak. A vasút ellenben nagyobb távolságokra gazdaságosabb, megbízóik felé kiszámítható, megbízható és környezetbarát. A ROLA-val e szállítási formák negatívumai kiküszöbölhetők, így a szükséges pályák területigénye, a balesetveszély, a légszennyezés.

A versenyképes kombinált fuvarozás megteremtése és fenntartása célirányos közlekedéspolitikai intézkedéseket kíván meg, tudatos forgalommegosztást, az útvonalengedélyek ésszerű keretek között tartását, s a kedvezményeket a fuvarozók felé. Függetlenül attól, hogy kísért vagy kíséretlen forgalomról
van szó a kombinált fuvarozás segítségével csökkenthetőek a változó költségek az üzemanyag-, gumi-és javítási költségek tekintetében. Azok a vontatók és pótkocsis szerelvények, amelyeket csak a közúti elő-és utófuvarozásra használnak, nagyobb számú csereszekrény és daruzható félpótkocsi mozgatására alkalmasak. Nem lebecsülendő a személyzeti költségek csökkentése sem. A fuvarozók a legtöbb országban megtakarításokat érhetnek el a gépjárműadón. A szabályozás mögött meghúzódó elv szerint a
kombinált fuvarozás felhasználója hozzájárul az úthálózat-infrastruktúra terheltségének csökkentéséhez. A vállalkozó „jogot szerez” a közúthálózat “nemhasználatból“ eredő megfelelő adótömeg visszaigénylésére.

A Hungarokombi az interneten folyamatos tájékoztatást ad a vonatok telítettségének mutatóiról, így a megbízók azonnal képesek reagálni, ha szabad kapacitások jelennek meg. A helyfoglalási szolgáltatás jelentősége ebben áll: a speciális vagonok egyenletes kihasználása biztosítható, illetve a megbízók számára tervezhetőbb a fuvarozás, nem kell fölöslegesen várakozni a terminálon.

A Gördülő Országút szolgáltatás meghonosítására1992-ben RoLa összeköttetést létesítettek Budapest és az ausztriai Wels között, aminek működtetése ma rés-igényeket elégít ki. A Sopron-Wels vonalon napi öt vonatpár közlekedik, amelyeken engedélymentesen haladhatnak át a kamionok Ausztrián. A Szeged-Wels reláció a tranzit forgalom számára jelentős, naponta 3-4 vonatpár indítása vonatonként 20 kamion fuvarozását jelenti. A Szeged-Sezana útvonalat a szlovén kombitársasággal építették ki, napi 1 vonatot indítanak az útvonalon. A Románia-Olaszország forgalmat fedi le ez a szolgáltatás.

Térségünkben a RoLa forgalom különös jelentőségű bár használata leszálló ágban van becslések szerint még tíz évig lesz piaca. Ez azonban nem jelenti azt, hogy e szállítási formát elkerülik a komoly beruházások. A jövő évre 50 speciális kamionszállító vagon beszerzését készítjük elő a magyar vasutakkal közös beruházással, amihez állami támogatás mellett kockázati tőkét biztosítanak. Várakozások szerint a jóval gazdaságosabban üzemeltethető kíséretlen forgalom is folyamatosan fejlődik, életképes alternatíva - fűzte hozzá Fári János.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!