3p
A tartalomból: NER-nek való vidék – Viszlát, hungarocell kajásdoboz! – Mi lesz az eladósodottakkal a moratórium után? – Hatalmas pénzbumerángot dobott el a magyar űrprogram


			
		

A kombinált fuvarozás során legalább két szállítóeszköz alkotja a szállítási láncot, melyben nem a szállított áru kerül átrakodásra, hanem az azt szállító eszköz. Az útvonal nagy részén az árut vasúton, folyami úton, vagy tengeri úton szállítják a lehető legrövidebb le- és felrakodási út igénybevételével.

Hódító közút

A közúti fuvarozás nagy piacokat hódított el a vasúttól, mert megbízóbarát, rugalmas az árszabás terén, a kötött pályás vasúttal ellentétben háztól-házig szállít és a gépkocsivezetőben, mint képviselőben bizalmuk van a vállalatoknak. A vasút ellenben nagyobb távolságokra gazdaságosabb, megbízóik felé kiszámítható, megbízható és környezetbarát. A ROLA-val e szállítási formák negatívumai kiküszöbölhetők, így a szükséges pályák területigénye, a balesetveszély, a légszennyezés.

A versenyképes kombinált fuvarozás megteremtése és fenntartása célirányos közlekedéspolitikai intézkedéseket kíván meg, tudatos forgalommegosztást, az útvonalengedélyek ésszerű keretek között tartását, s a kedvezményeket a fuvarozók felé. Függetlenül attól, hogy kísért vagy kíséretlen forgalomról
van szó a kombinált fuvarozás segítségével csökkenthetőek a változó költségek az üzemanyag-, gumi-és javítási költségek tekintetében. Azok a vontatók és pótkocsis szerelvények, amelyeket csak a közúti elő-és utófuvarozásra használnak, nagyobb számú csereszekrény és daruzható félpótkocsi mozgatására alkalmasak. Nem lebecsülendő a személyzeti költségek csökkentése sem. A fuvarozók a legtöbb országban megtakarításokat érhetnek el a gépjárműadón. A szabályozás mögött meghúzódó elv szerint a
kombinált fuvarozás felhasználója hozzájárul az úthálózat-infrastruktúra terheltségének csökkentéséhez. A vállalkozó „jogot szerez” a közúthálózat “nemhasználatból“ eredő megfelelő adótömeg visszaigénylésére.

A Hungarokombi az interneten folyamatos tájékoztatást ad a vonatok telítettségének mutatóiról, így a megbízók azonnal képesek reagálni, ha szabad kapacitások jelennek meg. A helyfoglalási szolgáltatás jelentősége ebben áll: a speciális vagonok egyenletes kihasználása biztosítható, illetve a megbízók számára tervezhetőbb a fuvarozás, nem kell fölöslegesen várakozni a terminálon.

A Gördülő Országút szolgáltatás meghonosítására1992-ben RoLa összeköttetést létesítettek Budapest és az ausztriai Wels között, aminek működtetése ma rés-igényeket elégít ki. A Sopron-Wels vonalon napi öt vonatpár közlekedik, amelyeken engedélymentesen haladhatnak át a kamionok Ausztrián. A Szeged-Wels reláció a tranzit forgalom számára jelentős, naponta 3-4 vonatpár indítása vonatonként 20 kamion fuvarozását jelenti. A Szeged-Sezana útvonalat a szlovén kombitársasággal építették ki, napi 1 vonatot indítanak az útvonalon. A Románia-Olaszország forgalmat fedi le ez a szolgáltatás.

Térségünkben a RoLa forgalom különös jelentőségű bár használata leszálló ágban van becslések szerint még tíz évig lesz piaca. Ez azonban nem jelenti azt, hogy e szállítási formát elkerülik a komoly beruházások. A jövő évre 50 speciális kamionszállító vagon beszerzését készítjük elő a magyar vasutakkal közös beruházással, amihez állami támogatás mellett kockázati tőkét biztosítanak. Várakozások szerint a jóval gazdaságosabban üzemeltethető kíséretlen forgalom is folyamatosan fejlődik, életképes alternatíva - fűzte hozzá Fári János.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.