A lap beszámolt arról, hogy szombaton a Malév ellenőrzése Borisz Abramovicstól, az AiRUnion légi szövetség társtulajdonosától az orosz állami VEB (Külkereskedelmi és Fejlesztési) bankhoz került.
A Kommerszant szerint ez kormányközi tárgyaláson dőlt el, amelyekre Viktor Zubkov első miniszterelnök-helyettes Budapestre utazott Valerij Okulov, az Aeroflot vezérigazgatója és Anatolij Ballo, a VEB elnök-helyettese kíséretében. A lap szerint a megbeszélésen legalább annyi figyelmet fordítottak a Malév ügyére, mint a Déli Áramlat gázvezetékkel összefüggő kérdésekre.
Ismertetve a budapesti sajtóértekezleten elhangzottakat, a lap idézte Viktor Zubkovot, aki úgy vélte, az Aeroflot stratégiai partnerként képes szanálni a Malévot, s egyben bejelentette, hogy az orosz társaság Seremetyevo moszkvai repülőtérre hívja a Malévet - amely csak nemrég helyezte át moszkvai bázisát az újjáépített Domogyedovóra -, és új járatokat jelöl ki a Malévnak nem csupán Moszkva vonatkozásában, hanem Oroszország területén más célpontok, valamint a Távol-kelet, így Kína felé.
A lap szerint Zubkov szeptember óta foglalkozott behatóan a Malév tulajdonjogának problémájával, amely a Borisz Abramovics által 2007-ben megvásárolt Malév bonyolult tulajdonosi struktúrájából ered: a Malév részvényeinek 99 százalékával rendelkező Airbridge Zrt 49 százalékban volt Abramovics tulajdonában, további 49,5 százalékot különböző, Abramovicshoz közeli magyar struktúrák tartottak, és mindezek a részvények a privatizációt finanszírozó VEB banknál voltak.
Az Aeroflot forrásaiból a Kommerszant úgy értesült, hogy a Malév magyar társtulajdonosait újakra cserélik, s ezekkel a VEB banknak meg kell állapodnia a társaság közös irányításáról.
A lap értesülése szerint a kormányközi tárgyalásokkal egy időben Borisz Abramovics szintén Budapesten aláírta a papírokat az Airbridge Zrt 49,5 százalékos részének eladásáról a VEB Bankkal. Ebből azonban Abramovicsnak nem túl sok jut, mert a VEB már 20 millió eurót költött a Malévra: nyolcmilliót az adóhátralékok törlesztésére és 12,5 millió egyéb kérdések megoldására. Viktor Zubkovot idézve a lap azt írta: az orosz fél teljesíti vállalt kötelezettségeit, s a mostani megállapodást követően a magyar fél is teljesíti saját kötelezettségeit.
Az Aeroflotot a Kommerszant informátorai szerint a VEB irányító társaságként bérelte fel: a társaság menedzserei részt vesznek majd a a Malév stratégiai fejlesztési, valamint üzleti tervének kidolgozásában, amelyeket majd a Malév igazgatótanácsa hagy jóvá.
A menedzsment személyi kérdéseit eszerint a január 27-re kitűzött igazgatótanácsi ülés után döntik el. Az új vezetés előtt az a nehéz feladat áll, hogy kivezesse a Malévot a válságból. A társaság ugyanis a privatizációt követően sem érte el a nullszaldót: adósságai mintegy 150 millió dollárt tesznek ki, s 2007-ben 82 millió dollár tisztes veszteséget termelt.
A Kommerszant Borisz Ribakot, az Infomost tanácsadó cég szakértőjét idézve azt írta, hogy az Aeroflot számára a megállapodás elsősorban politikai jellegű, és említésre méltó anyagi előnyökkel nem jár. "A Malév már néhány éve veszteséges és problémái vannak a hatékony irányítással, vagyis a feladat az Aeroflot számára inkább fejfájást jelent, amely elvonja a figyelmét a saját üzletmenet problémáitól. Arra nem kell számítani, hogy a Malévot komolyan integrálnák az Aeroflotba, már csak azért sem, mert a két társaság különböző nemzetközi szövetségekhez tartozik: a Malév a oneworld, az Aeroflot a SkyTeam tagja.