3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A generációk közötti hozzáállásbeli és kommunikációs szakadékot elemezték a Profession.hu XYZ konferenciáján a cégvezetők, HR szakemberek és pszichológusok. A legtöbb feszültséget a stabilitás hiánya okozza, a tapasztalatok alapján azonban ennek kiépítésére a változó gazdasági helyzetben nem számíthatunk. A többi problémát - mint a különböző munkastílus és értékrend, kölcsönös türelmetlenség, valamint az elfogadás hiánya – gyakran egyszerű nézőpontváltásokkal megoldhatjuk.

Az információs korban a generációk között korábban nem tapasztalt ellentétet az is fokozza, hogy a kölcsönös kritika mellett a rivalizálás is megjelent. Jelenleg az 1982 után született, Y generáció tagja ugyanúgy esélyes egy vezetői pozíció elnyerésére, mint az idősebb, eddig a tapasztalataira nyugodtan támaszkodó X (1965-1979) generációs munkavállaló. A kommunikációs és érzelmi ellentéteket sokszor korbácsolja, hogy az idősebbek azt látják, hogy a lojalitás, a tulajdonosi szemlélet kezd háttérbe szorulni, helyettük viszont ott az igény egy élvezhető munkahelyre – derült ki Tari Annamária pszichológus előadásából.

A szakember szerint az Y és Z (1995 -) generáció tagjainál az online élet idealizálása és az offline realitás összehangolása már komoly érzelmi munkát igényelhet. Míg előbbiben könnyebben és azonnal érkeznek a sikerek, a fiatal generációk kénytelenek hozzászokni a visszautasításhoz, amit az idősebbeknek ebben az életkorban nem kellett átélniük. A munkahelyeken a megoldást sokszor ugyanazok a módszerek jelenthetik, mint otthon, egy konyhai vita során a szülők és a gyerekek között. Ha az empátia és az érzelmi intelligencia nem működnek, még mindig nyúlhatunk a humorhoz.

Árvai Péter, a Prezi alapítója és ügyvezetője szerint a generációs problémák áthidalhatóak egy jól megfogalmazott és meggyőző narratíva segítségével. Abban az esetben, ha egy X, Y, vagy Z generációs munkavállaló, vagy vezető meg tud állni egy pillanatra és egyszerűen megválaszolhatja magának a kérdést: "Miért is csináljuk ezt?" - akkor nincs szükség a munkatársak további motivációjára.

"Egy főnöknek igenis kell motiválnia!" – hangzott Bojár Gábor, az Aquincumi Technikai Intézet alapítójának válasza. A Graphisofttal világsikereket elérő cégvezető szerint egy főnök feladata, hogy mindig táplálja a kollégákban a tüzet, függetlenül kortól és életfelfogástól. Elvárás az intelligencia, de még fontosabb az érzelmi intelligencia, amellyel minden nézeteltérés kezelhető. Véleménye szerint a női vezetők előnyt élveznek abban, hogy sokkal könnyebben és pontosabban megtalálják és megoldják a generációs problémákat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!