A Népszabadság írása szerint az Alstom-szerelvények számítógépei képtelenek hiba nélkül együttműködni a Siemens szoftvereivel. Így a szerelvények nem képesek tartani az előírt követési távolságot, az automatikusan betáplált menetrendről nem is beszélve. De az sem ritka, hogy a peron helyett a fal felé nyílnak az ajtók. A kocsik vezetéséhez még mindig két ember kell. Így a korábbi menetrendben meghatározott nappali oktatás helyett délután, a teljes műszak ledolgozása után képzik a vonatvezetőket a DBR új automatikus szerelvényeire.
Csakhogy amíg a 2-es vonalon nem sikerül összehangolni a szoftvereket, addig a segéd-vonatvezetők sem ülhetnek át – hiába teszik le a vizsgát – a 4-es metró szerelvényeire, mivel az eredeti helyükön is szükség van rájuk. A lap szerint így viszont decemberben nem kezdődhet meg az előírt sötétüzemi próba az új vonalon. S ezzel veszélybe kerülhet a DBR-vonal választásokra időzített átadása.
Tarlós István főpolgármester augusztus végén belső körlevélben is leszögezte: „Most már nem vallhatunk kudarcot.” A nyilvánosság előtt ezt úgy fogalmazta meg korábban: „A 4-es metrónak március végére járnia kell.”
Minek után mára a közigazgatási döntések a projekt esetében fellebbezésre való tekintet nélkül azonnal végrehajthatóvá váltak, a lap forrása szerint nem kétséges, hogy áprilisban már járni fognak a 4-es metró szerelvényei. Ám lehet, hogy egy ideig ugyanolyan manuális irányítás mellett, mint a jelenlegi orosz kocsik. A kérdés, hogy így megkaphatja-e a vonal a szükséges hatósági engedélyeket.
mfor.hu