2p

Visszaküldte az ORTT panaszbizottságának elbírálásra a médiahatóság azokat a beadványokat, amelyek a Media Markt üzletlánc születésnapi kampányával kapcsolatban érkeztek korábban - derült ki a médiahatóság szóvivőjének határozatból.

A "Hülye, aki nem ünnepel" mondatot tartalmazó reklámok láttán született panaszok nyomán hozott határozat nem indokolja, miért döntött így a médiahatóság. Horváth Patrik, a panaszbizottság leköszönő soros elnöke június végi sajtótájékoztatóján beszélt arról, hogy az előző negyedévben érkezett 53 panaszbeadvány közül legalább kilencen az egyik nagy elektronikai áruházlánc hirdetése ellen tiltakoztak.

Közlése szerint néhányan etikai kifogásokat, míg mások személyes érintettséget említve hangoztatták kifogásaikat. Mint akkor elmondta: az ügyeket "hatáskör hiányában" átadták a médiahatóságnak.

Korábban a Reklámszövetség Etikai Bizottságához is több fogyasztói panasz is érkezett a Media Markt születésnapi kampányával kapcsolatban. A hülye szót már öt éve használja a vállalat, ám eddig a "Mert hülye azért nem vagyok" egyes szám első személyű formával élt, senkinek sem szúrt szemet.

A Magyar Reklám Szövetség (MRSZ) reklámetikai Bizottsága, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) állandó képviseletének biztosításával május 16-án tartott ülésén "Hülye aki nem ünnepel" szlogennel közzétett reklámkampányának a print médiában közzétett reklámjait etikailag kifogásolhatónak minősítette. Érdekesség, hogy az előzetesen normakotrollra benyújtott tévés szpot kapcsán a reklámtestület márciusban még áldását adta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!