Látványtervek már régóta vannak az új debreceni főpályaudvarra vonatkozóan, a projekt azonban már az elején jókora csúszásba került. Eredetileg arról szóltak a hírek, hogy a 21 milliárd forintos beruházás 2016-ban kezdődhet el és 2019-re el is készül, 2016 februárjában viszont Papp László polgármester már arról beszélt, hogy a kivitelezési szerződést csak 2016 végére köthetik meg, a beruházást pedig 3,5 év alatt fejezik be. Ehhez képest nemhogy szerződés, de lezárult közbeszerzési eljárás sem volt 2016 végére.
A pályázatot ugyanis csak 2016 decemberében írták ki, az ajánlattételre pedig elegendő időt hagytak, hiszen február 13-ig várták az ajánlatokat. Viszont még most, július 14-én sem tudni, ki csinálhatja meg a 21 milliárdos beruházást, mivel folyamatos kitolták az ajánlattételi határidőt az elmúlt hónapokban. A helyi sajtóban megjelent hírek szerint egyébként a 21 milliárdos bekerülési értéknél már nagyobb költségre számítanak anélkül, hogy egy kapavágás is történt volna.
A sztoriban most egy újabb "nem várt fordulat" következett be. A július 12-i közbeszerzési értesítőben megjelent helyesbítés szerint immár nyolcadik (!!!) alkalommal nyúlnak hozzá a kiíráshoz és tolják ki az ajánlattételi határidőt, ezúttal július 21-re.
Látványtervek az új pályaudvarról!
Az üggyel kapcsolatban megkerestük az ajánlatkérőt, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF), ahol kérdésünkre az alábbi tájékoztatást adták:
"A határidőhosszabbításokat az ajánlattételi időszakban beérkezett nagyszámú ajánlattevői kérdések megválaszolása indokolja."
Vagyis túl sokat kérdeznek az ajánlatkérők, a válaszok pedig minden bizonnyal szükségesek a megfelelő ajánlat megtételéhez.
Ennek fényében a NIF arra számít, hogy 2017 negyedik negyedévében sikerül megkötni majd a vállalkozói szerződést, ami után megkezdődhet a kivitelezés. Vagyis véleményünk szerint idén semmiképpen nem kell aggódniuk a debrecenieknek a beruházással járó közlekedési káoszra.
Szerettük volna megtudni, bekerülési költségként az eddig becsült 21 milliárd forinttal számolnak-e, ezzel kapcsolatban viszont az ajánlatok bontásáig nem rendelkezik információval a NIF - tájékoztatta a társaság lapunkat. Ennek fényében pedig még akár helytállóak is lehetnek azok a debreceni félelmek, miszerint a vártnál többe fog kerülni a beruházás.
Székely Sarolta
mfor.hu