3p

Még mindig nem sikerül lezárni azt a közbeszerzést, amit tavaly decemberben a debreceni intermodális központ kivitelezésére írtak ki.

Látványtervek már régóta vannak az új debreceni főpályaudvarra vonatkozóan, a projekt azonban már az elején jókora csúszásba került. Eredetileg arról szóltak a hírek, hogy a 21 milliárd forintos beruházás 2016-ban kezdődhet el és 2019-re el is készül, 2016 februárjában viszont Papp László polgármester már arról beszélt, hogy a kivitelezési szerződést csak 2016 végére köthetik meg, a beruházást pedig 3,5 év alatt fejezik be. Ehhez képest nemhogy szerződés, de lezárult közbeszerzési eljárás sem volt 2016 végére.

A pályázatot ugyanis csak 2016 decemberében írták ki, az ajánlattételre pedig elegendő időt hagytak, hiszen február 13-ig várták az ajánlatokat. Viszont még most, július 14-én sem tudni, ki csinálhatja meg a 21 milliárdos beruházást, mivel folyamatos kitolták az ajánlattételi határidőt az elmúlt hónapokban. A helyi sajtóban megjelent hírek szerint egyébként a 21 milliárdos bekerülési értéknél már nagyobb költségre számítanak anélkül, hogy egy kapavágás is történt volna.

A sztoriban most egy újabb "nem várt fordulat" következett be. A július 12-i közbeszerzési értesítőben megjelent helyesbítés szerint immár nyolcadik (!!!) alkalommal nyúlnak hozzá a kiíráshoz és tolják ki az ajánlattételi határidőt, ezúttal július 21-re.

Látványtervek az új pályaudvarról!

Az üggyel kapcsolatban megkerestük az ajánlatkérőt, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF), ahol kérdésünkre az alábbi tájékoztatást adták:

"A határidőhosszabbításokat az ajánlattételi időszakban beérkezett nagyszámú ajánlattevői kérdések megválaszolása indokolja."

Vagyis túl sokat kérdeznek az ajánlatkérők, a válaszok pedig minden bizonnyal szükségesek a megfelelő ajánlat megtételéhez.

Ennek fényében a NIF arra számít, hogy 2017 negyedik negyedévében sikerül megkötni majd a vállalkozói szerződést, ami után megkezdődhet a kivitelezés. Vagyis véleményünk szerint idén semmiképpen nem kell aggódniuk a debrecenieknek a beruházással járó közlekedési káoszra.

Szerettük volna megtudni, bekerülési költségként az eddig becsült 21 milliárd forinttal számolnak-e, ezzel kapcsolatban viszont az ajánlatok bontásáig nem rendelkezik információval a NIF - tájékoztatta a társaság lapunkat. Ennek fényében pedig még akár helytállóak is lehetnek azok a debreceni félelmek, miszerint a vártnál többe fog kerülni a beruházás.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!