2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Adó és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnál jelenleg 4-5000 fő dolgozik a Contact Centerben közvetlenül az ügyfélkiszolgálásnál. A napi szintű attrocitások és konfliktusok kezelésében speciális tréninggel igyekeznek segíteni a dolgozókat.

Az adóhatóságnál jelenleg 14500 fő dolgozik, közülük körülbelül 5000 fő az ügyfélszolgálati részen - tudtuk meg a hivatal sajtóosztályától, akik elmondták azt is, hogy mindennemű attrocitás és közhiedelem ellenére az APEH-es dolgozók keresete igen alacsony. "A hivatal ügyfélszolgálatos dolgozóit nagyon sok támadás éri, miközben egy kezdő felsőfokú végzettségű köztisztviselő bruttó illetménye 119.800 forint. 3-4 éves közszolgálati jogviszonnyal is mindössze 135.300 forintot keresnek a hivatal dolgozói, ráadásul az alacsony béreken túl rendkívül sok stressz éri a dolgozókat."

Mint azt Kelli Dórától az APEH Sajtóosztályának munkatársától megtudhattuk, a legnagyobb stressz az adóellenőri, végrehajtói és ügyfélszolgálati alkalmazottakat éri - arra vonatkozó adat azonban, hogy az általános fluktuáció mértékén belül mennyi munkavállalójuk távozik a munkaköri stressz miatt, jelenleg nem áll rendelkezésükre.

A hivatal annak érdekében, hogy segítse a munkahelyi stressz oldását, a dolgozók számára az Oktatási Intézeten keresztül rendszeresen tart konfliktuskezelő, reklamációkezelő, stressz-oldó technikákról szóló képzéseket, tréningeket. A sajtóosztály felvilágosítása szerint az igazgatóságok számára külön feladatként kitűzött cél a kollégák konfliktus-kezelés terén történő készségfejlesztése.

Jelenleg akkreditált felnőttképzési programként alkalmazzák a "Kommunikáció és stressz" című speciális képzést. A 2002-ben indult képzést először az ügyfélszolgálatos munkatársak számára indították, majd az ellenőrök és végrehajtók számára is kialakították ennek speciális változatát. 2007 végéig közel 500 munkatárs vett részt rajta. Ezen felül a stresszkezelésben érintett témakörként 2005-ben indult az "Erőszakmentes kommunikáció" című képzésük is, ahol az előző három évben több mint 800 munkatárs vett részt. Jelenleg is megközelítőleg 800 alkalmazottat tréningeztetnek a "Konfliktuskezelés" című képzés keretében, amelyet saját, belső trénerek segítségével szerveznek meg.

Garai Katalin

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!