"Biztosak akarunk lenni abban, hogy mindenkinek jut iPhone, aki saját használatra és esetleg ajándékba akar készüléket vásárolni" - indokolta az Apple döntését Natalie Kerris, a cég szóvivője a New York Times-nak. A vállalat ugyanis maximum két mobiltelefont ad el ezentúl egy vásárlónak, a jövőben ráadásul nem fogad el készpénzt a vásárláskor, csak bankkártyával lehet tehát fizetni. "Az intézkedésekkel a telefonok felvásárlását és ellenőrizhetetlen újraértékesítését szeretnénk visszaszorítani" - tette hozzá a szóvivő.
A cégnél azt is feltételezik, hogy akik több készüléket vásárolnak, fel is törik azokat, hogy ne csak a vállalattal szerződésben álló AT&T amerikai mobilszolgáltató hálózatán lehessen használni az iPhone-t. Az Apple adatai szerint egyébként eddig több mint 1,4 millió készüléket adtak el, ebből körülbelül 250 ezret törtek már fel.
Az AT&T jól járt az üzlettel: főleg az iPhone-nak köszönhetően kétmillióval növelte előfizetői számát, mintegy másfélszeresére duzzasztva a vállalat utóbbi negyedéves bevételeit az előző évhez képest. Az iPhone-t idén júniusban kezdték árusítani, de a cég vezetői arra számítanak, hogy a készülék népszerű karácsonyi ajándék lesz majd. Az egymilliomodik iPhone egyébként azután kelt el, hogy a nyolc gigabájt tárhellyel rendelkező változat árát a cég hirtelen kétszáz dollárral csökkentette.
Elemzők szerint az árcsökkentés - bár segített némileg - nem volt szükségszerű, hiszen az Apple már közel volt ahhoz, hogy túlszárnyalja a saját várakozását. Sokan érthetetlennek tartották a vállalat aggodalmát, hiszen az eladási adatok erősek voltak. Az Apple szeptember elején jelezte, hogy kétszáz dolláros kártérítést nyújt azoknak a csalódott iPhone-tulajdonosoknak, akik az árleszállítás bejelentését megelőző 14 napon belül vették meg a június vége óta kapható szupertelefont, s száz dollárt kapnak azok is, aki ennél régebben vásároltak iPhone-t.