2p

A MÁV a 2010-re már korábban kialkudott állami támogatáson felül további több mint hatvanmilliárd forint pluszpénzt kért, ám ennek alig harmadára számíthat - írta a Népszabadság.

A lap csütörtöki számában megjelent cikk szerint a kormányzat csak egy reorganizációs program kidolgozása után alakítaná át a vasút finanszírozását.

Kormányzati szakértők szerint a MÁV-csoport jelenlegi struktúrájának megtartása mellett nem időszerű a több tízmilliárd forintos tőkejuttatás, amelyre a MÁV szerint szükség lenne. Ehelyett javasolják, hogy a MÁV a következő hónapokban éljen meg saját bevételeiből, köztük a pályahasználati díjakból, és vesse bele magát egy, az egész cégcsoport működését új alapokra helyező reorganizációs terv kidolgozásába.

A lap szerint ez azt jelentheti, hogy a MÁV-Start irányítása az anyavállalatától végleg a szolgáltatásait felügyelő közlekedési tárcához kerülne. Ezzel párhuzamosan a személyszállító társaság magába olvaszthatja a vasúti vontatási feladatokat ellátó MÁV Trakció Zrt.-t és a járművek karbantartásával, javításával foglalkozó vállalkozást, a MÁV Gépészet Zrt.-t. Maga az anyavállalat, a MÁV Zrt. pedig a megmaradó vasúti vagyon hasznosítását végezheti a jövőben.

Az átalakulás mellett szól, hogy végrehajtása az új pénzügyi kormányzat számára is nagyobb mozgásteret biztosíthat - írta a Népszabadság.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!