2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az USA sok magas rangú vállalati vezetője a válság ellenére mind a mai napig igénybe veszi a céges repülőgépet személyes célokra - mi több, számos helyen elő is írják, hogy a legfelsőbb vezetők minden utazásukhoz a vállalati gépet használják, beleértve a vakációzást is, írja a Napi Gazdaság.

A céges repülőgépek kötelező használata nem annyira fizetéskiegészítés akar lenni, inkább biztonsági okokból várják el a magángépes röpködést, arról nem is beszélve, hogy megkímélik az elfoglalt vezetőket a repülőtéren várakozás fáradalmaitól, s így ők szabadságuk minden percét a rekreálódásra fordíthatják.

Néhány vállalatnál azért már visszafogták az idén a magáncélú repüléseket, tartva attól, hogy a részvényesek manapság tüzetes vizsgálat alá vetik a menedzserek javadalmazási rendszerét, de összességében a felső szintű vezetőknél nincs csökkenés a repülőhasználatban - mutatta ki az Equilar tanácsadó cég most megjelent tanulmánya. A Fortune top-100-as listájának vállalatainál tavaly átlag 29 százalékkal nőttek az ilyen típusú kiadások, több mint 141 ezer dollárra cégenként. A száz vállalat 79,2 százaléka számolt be arról, hogy engedélyezi vállalati gépe magáncélú használatát, szemben az egy évvel korábbi 74,7 százalékkal.

Tavaly novemberben hevesen kritizálták azokat az autóipari vezetőket, akik vállalati gépeken repültek Washingtonba, hogy kikönyörögjék a kormányzati mentőövet bajba került cégeik számára - a következő alkalommal már okultak, és hibrid autókon tették meg az utat Detroitból a fővárosba. Mindazonáltal a ma csődvédelem alatt levő General Motorsnál és a viharokat egyelőre jobban álló Ford Motornál egyformán úgy döntöttek, hogy megszüntetik vagy mérsékelik a vállalatvezetők repülőgép-használatát, sőt a Ford el is akarja adni a céges repülőt, bár a vezérigazgató, Alan Mulally légi útjainak költségeit továbbra is fizetik, még ha magáncélúak is, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!