Július végén öt vasutas szakszervezet levélben szólította fel a VDSZSZ-t, hogy a MÁV-Start Zrt.-nél foglalkoztatott munkavállalók érdekében írja alá a személyszállító vasúti cég kollektív szerződésének módosítását. A VDSZSZ elnökének írt levelet a Vasutasok Szakszervezete (VDSZ), a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ), a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete (PVDSZ), a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete (MTSZSZ), a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége (VFSZSZ) írta alá.
Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezet (VSZ) elnöke elmondta: a kollektív szerződésmódosítás lényege, hogy a heti munkaidőt a jelenlegi 37-ről 38-ra növelnék, mint az korábban, a szerződés lejárta előtt volt. A munkaidő heti 38 óra növelése a MÁV-Startnál 3,5-4 százalékkal több bérfejlesztést jelentene a dolgozóknak az idei évre, amit azért nem tudnak megkapni, mert az idei bérfejlesztést heti 37 órára vetítették, így 2,9-3,4 százalék béremelés volt.
Köti az ebet a karóhoz a VDSZSZ
Ismételten nem született megállapodás a MÁV-társaságok és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a szakszervezet sztrájkköveteléseiről a Herczog László közvetítő részvételével megtartott keddi egyeztetésen. A következő megbeszélést szeptember 2-án tartják.