Az MT Zrt. vezérigazgatója, Horváth Gergely és a cég marketingigazgatója, Dudás Krisztina szerdai budapesti sajtótájékoztatójukon jelentették be, hogy összesen 100 millió forintra pályázhatnak az ügynökségek, egyben, vagy részletben.
A pályázat pénteken jelenik meg, február 7-én bontják fel a jelentkezéseket, február 11-én hirdetik ki, kik feleltek meg a feltételeknek. A győztest február 28-án nevezik meg, és az ügynökségek márciusban dolgozhatják ki kampányötleteiket. Április 1-től indulnának külföldön és Magyarországon is a márkaépítési, illetve a stratégiai, taktikai kampányok - közölte Dudás Krisztina.
A tenderről azt mondta még: az ügynökségektől újszerű eszközök alkalmazását várják, a megbízás az év végéig szól. Elvárás, hogy az ügynökségek rendelkezzenek magyar saját kampánytapasztalatokkal, illetve szakmai díjakkal. A pontozásnál 55 százalékban a kampány megvalósítási árát, 45 százalékban pedig a kreatív ötleteket veszik figyelembe - közölte a marketingigazgató.
A Dudás Krisztina felhívta a figyelmet, hogy az MT Zrt. szakít az eddigi évek hagyományaival: a tematikus kommunikációt a stratégiai márkaépítés váltja fel az idei évtől. Az országot kell márkává tenni - tette hozzá azzal, hogy az új kampányba beépíthetőek az eddigi turisztikai termékek, így például a bor-, a gasztronómiai és az egészségturizmus is.
A hazai turizmus kapcsán megjegyezte: okot szeretnének adni az utazásra, és azt szeretnék elérni, hogy belföldi utazás értéket képviseljen, váljon trenddé, divattá.
Horváth Gergely szólt arról is, hogy "Új vizeken" címet viseli a cég 2011-es marketingterve. Közölte: az idén 5 milliárd forint az MT Zrt. marketingbüdzséje.
A tenderről azt mondta: a források hiánya miatt az elmúlt években nem írtak ki hasonló pályázatot.
A belföldi kampányról szólva arra hívta fel a figyelmet: mozgalmat szeretnének indítani, azért, hogy a belföldi utazás reális alternatívája legyen a külföldinek. Megjegyezte: a hazai lakosság egyharmada utazik, ők leginkább 4-5 csillagos wellness szállodákat választják belföldi pihenésként.
A vezérigazgató szerint a kampánnyal a jelenleginél szélesebb társadalmi réteget kívánnak megszólítani azzal, hogy belföldön utazni nagyobb anyagi erőfeszítések nélkül is lehet.
A külföld felé szóló kampányról Horváth Gergely azt emelte ki, hogy márkakommunikációt folytatnak majd, ez pedig a hazai gyógyvizek népszerűsítésére épül.
MTI