Az utóbbi időkben a korábbinál nagyobb, mintegy nyolcezres leépítésről szivárogtak ki hírek, melyekre a gyártó takarékossági programja keretében kerülne sor az elkövetkezendő évek során. Az átszervezéssel szeretné az EADS, az Airbus tulajdonosa üzleti eredményeinek romlását megakadályozni.
Az üzleti válság veszélye azóta lebeg az EADS felett, hogy többször halasztania kellett az A380 jelzésű modelljének jövőbeni szállítását, márpedig ezen gépekre már számos rendelést kapott. A gyártó dolgozói szerint a problémák a vezetés gyengeségeiből, belső harcaiból adódnak, ezért kell jelentős tőketámogatást szerezni, valamint ezért lesz veszteséges üzleti év a 2006-os. A vállalat átalakítási programját Power 8 névvel már beharangozták, de részletei csak február 20-án válnak ismertté.
Mint az mfor.hu korábban megírta, az Airbus elsősorban a szállítási késések miatt veszteségessé vált. Az A380-as átadási időpontjának többszöri elhalasztása több mint hatmilliárd dolláros pluszköltséget jelent a vállalatnak. Az Airbus korábban megerősítette, hogy tavaly - 2000 óta először - kevesebb megrendelést szerzett új repülőgépekre, mint a Boeing.