Ezt a teljesítményt a második félévben is tartani fogják, így az év utolsó napján mindenképp elhagyja a telepet a Peugeot 207-es modelljének 180 ezredik, idén készült példánya, mondta az üzem kommunikációs igazgatója, Peter Svec a TASR szlovák hírügynökségnek.
Az idén összeszerelt kocsik 60 százaléka még környezetkímélőbb dízelmotorral kerül a piacra.
Az év hátralevő részében a 207-es modelleket továbbfejlesztik, és elkezdik a tetőablakos, sportos autók gyártását, és piacra kerül a BMW-vel közösen kifejlesztett motorral felszerelt Peugeot is.
A két műszakban üzemelő gyárban naponta 834 gépkocsit szerelnek össze, ezek mindegyike a megrendelők egyéni kívánságai szerint készül. A gyár az Európai Unió határain kívüli országokba, Moldovába, Grúziába, Macedóniába, Andorrába és más országokba is szállítja termékeit, és a második félévben az izraeli, török, líbiai piacra is szállítani fog.
A Pozsonyhoz közeli Nagyszombatban három év alatt felépült 700 millió eurós beruházás 3 300 embernek ad munkát. Ha a gyár áttér a háromműszakos üzemmódra, évi 300 ezer autót lesz képes gyártani.