3p

Nagy kihívást jelentenek a márkatermékeket gyártó és forgalmazó cégeknek az olcsó édesipari áruk, amelyek az uniós csatlakozás óta hazánkat is elárasztották. A multik térhódításával is szembesülő közepes méretű cégek helyzete azonban nem olyan rossz, mint gondolnánk. Az mfor.hu a közelgő karácsonyi szezon apropóján nézett körbe a csokoládépiacon.

Hol fogy a legtöbb csoki karácsonykor? Táblázat!

Termék- és dizájnfejlesztésre van szükség

Az innováció az édességgyártásban is kiemelt fontosságú. Hosszú távon csak az új termékek fejlesztése hozhatja meg a sikert. Elsősorban az egészséges termékek kifejlesztésére van igény.

Egy olyan termék esetében, amelynek kiválasztásánál fontos szerepet játszik az esztétika, fontos az új formák kialakítása a csomagolás terén is. "A megújulás az ismert márkanevek esetében is elengedhetetlen. Erős kommunikációval egy olyan 70 éves márka, mint a Tibi-csoki is képes újdonságokat hozni" - állítja Sánta Sándor.

A folyamatos átalakulás terén az egyik legfontosabb terület az új termékek bevezetése. A Storck például jelenleg árukészletének kisebb részét forgalmazza Magyarországon: itthon nem találkozhatunk például a Nyugat-Európában közkedvelt Dickmans négercsókkal. Felmérések határozzák meg, hogy a Storck milyen cikkeket kínál egy adott piacon. Akkor bővíti portfolióját, ha van igény és fizetőképes helyi kereslet újabb cikkek iránt.

Egészséges vagy nem a csokoládé?

Az édességellenesség egyre nagyobb teret kap a sajtóban is: még az egyik nemzetközi cég egészséges csoki kifejlesztéséről tett bejelentését is meglehetősen negatívan kommentálták a fogyasztóvédők. Ezzel ellentétben az édességipari cégek vezetői úgy vélik: a csokoládé önmagában véve - mérsékletes fogyasztás mellett - nem egészségtelen, sőt örömet okoz. "Túlzott mennyiségben a krumpli és a kenyér is ugyanúgy hizlal, mint az édesség" - hívja fel a figyelmet Halbritter Mátyás.

"Ha elmarad a fogápolás, elszaporodnak a fogzománcot megtámadó savképző mikrobák függetlenül attól, hogy fogyasztunk vagy sem édességeket" - teszi hozzá. Egyes cégek - mint például a Bonbonetti és a Nestlé - üzleti koncepciójukat is arra az alapelvre építik, hogy mértékkel a csokoládéfogyasztás kifejezetten egészséges.

Több táblás csoki és praliné

A trendek között Magyarországon megfigyelhető a táblás csokoládé fogyasztásának növekedése, igaz, ennek terén még mindig le vagyunk maradva a nyugati országoktól. Az édességipar nagy szegmensein belül a legdinamikusabban a táblás csokoládé mellett a praliné növekszik. Eközben a cukorkák piaca csak enyhébb bővülést mutat, a szeletes áruk pedig a stagnáló kategóriába tartoznak.


Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!