A VDSZSZ a hétfői tárgyaláson változatlanul azt követelte, hogy a jelenleg felfüggesztés alatt álló sztrájkban érintett három társaság (MÁV Zrt., MÁV Start Zrt., MÁV Gépészeti Zrt.) munkavállalói kapjanak fejenként nettó 250 ezer forintot a Máv Cargo privatizációs bevételéből, illetve - az idei évre már megajánlott 6,9 százalék felett - további tíz százalékos, azaz összesen 16,9 százalékos bérfejlesztést kért a kiszervezett MÁV-társaságok (MÁV Start Zrt., MÁV-Trakció Zrt., MÁV Gépészet Zrt.) dolgozóinak. A MÁV Zrt. viszont kitartott korábbi álláspontja mellett, miszerint a szakszervezet követelései szakmailag megalapozatlanok, azoknak jogi és gazdasági alapjuk nincs.
Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója egy múlt csütörtöki sajtóbeszélgetésen hangsúlyozta, hogy ebben a két kérdésben a MÁV "egy tapodtat sem fog előrelépni eddigi álláspontjához képest"; kizárólag az elégséges szolgáltatásokról hajlandó érdemben tárgyalni. Gaskó István ezzel egyidőben figyelmeztetett: ha a MÁV valóban nem enged, akkor legkésőbb február 15-én, de akár előbb is újrakezdik a sztrájkot.
A VDSZSZ a MÁV-val kedden 11 órakor ül ismét tárgyalóasztalhoz. A MÁV Startnál szerdán fél 12-kor, a Vasúti Érdekegyeztető Tanács (VÉT) ülésén folytatják az egyeztetést bértárgyalással és a kollektív szerződés módosításával (ezen a többi érintett szakszervezet is részt vesz), ezt kövteően pedig csak a VDSZSZ-szel tárgyalnak majd kollektív munkaügyi vita keretében a sztrájkkövetelésekről.
Menedzsment Fórum