A bővüléshez hozzájárult a szintén a csoporthoz tartozó Swiss és a Lufthansa Italia - utóbbi 2009 március óta közlekedtet járatokat Budapest és Milánó között, derül ki az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményből.
A Lufthansa egyébként önmagában 600 ezer utast könyvelhetett el Ferihegyen 2009-ben, mondta el korábban Karsten Benz, a légitársaság európai értékesítési és szolgáltatási alelnöke. A szakember hozzátette: a cégnek tavaly is körülbelül ugyanennyi utasa volt Magyarországon, azaz a válság nem vetette vissza az itthoni forgalmat.
2009-ben a Lufthansa Csoport járatait világszerte több mint 76 millió utas választotta, ami 2008-hoz képest 8,5 százalékos növekedést jelez. Igaz, a ezen belül a Lufthansa utasszáma 2,86 százalékkal csökkent 57-ről 55,6 millióra, a kapacitás-kihasználtság pedig 78,6 százalékról 77,7 százalékra esett vissza. A csoport egyéb légitársaságai közül a Swiss 13,8, a British Midland (bmi) 3,8, az Austrian Airlines pedig 3,3, milliós utast könyvelhetett el.
A Lufthansa Cargo összesen mintegy 1.5 millió tonna árut és légipostai küldeményt szállított, ami 10,5 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Menedzsment Fórum