Tengerhajózás
A tengerhajózást, ahogy már említettük, a légi közlekedéssel együtt a többi közlekedési ágtól elkülönülten kezeli a Római Szerződés. Az EU szempontjából ugyanakkor nem szabad alábecsülni a tengeri szállítás jelentőségét, hiszen a tagállamok közötti árufuvarozás majdnem egyharmada tengeren történik.
Legfőbb problémát a kínálat és kereslet egyensúlyának megbomlása jelenti, a világ tengerein az igényekhez mérten túl sok hajó próbál piacot szerezni. Az Unió számára külön probléma, hogy számos korábban közösségi hajótulajdonos az enyhébb szabályok és kedvezőbb adózás miatt a tagállamokon kívül jegyezteti be hajóját.
A cikk folytatása
Közlekedés az Európai Unióban (1)
A közlekedési szektor jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint az a tény, hogy az EU GDP-jének mintegy 4%-át adja. (Az ún. saját számlás tevékenység további 1%-kal járul hozzá.)