2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közlekedési szektor jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint az a tény, hogy az EU GDP-jének mintegy 4%-át adja. (Az ún. saját számlás tevékenység további 1%-kal járul hozzá.)

Állami szerepvállalás, támogatások

A Közösség és hazánk támogatási rendszere alapvetően különböző mind az elvek, mind a szabályozás tekintetében, jóllehet az elmúlt években fokozott volt a törekvés a támogatások EU-konformitásának kialakítására. A közlekedési támogatási rendszerek eltérését jellemzi, hogy

  • a hazai beruházási és működési támogatások nem vagy csak részben felelnek meg a közösségi kritériumoknak,

  • a Közösség a támogatásokat egységes elvek alapján, normatív módon biztosítja, szemben a hazai gyakorlattal.



Összefoglaló

Fentiekben átfogó képet kívántunk nyújtani az Európai Unióban kialakult közlekedési szabályozásról, a szolgáltatások és az infrastruktúra helyzetéről. Bemutattuk a magyar közlekedés jelenlegi hiányosságait, a felzárkóztatásához szükséges intézkedéseket.

A jelenleg folyó csatlakozási tárgyalások kiemelt célja, hogy a közlekedési ágazat minél zökkenőmentesebben, fokozatos fejlődéssel tudjon megfelelni a leendő tagságból eredô kihívásoknak.


Forrás: Magyar Köztársaság Külügyminisztériuma

A cikk előzménye

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!