3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közös megegyezéssel távozott posztjáról hétfőn Bakó Attila, az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. vezérigazgatója - közölte a tulajdonos Magyar Fejlesztési Bank (MFB).

A közlemény szerint Horváth Róbertnek, az ÁAK üzemeltetési igazgatójának is megszűnt a munkaviszonya, szintén közös megegyezéssel, július 19-én. Az MFB a közleményben cáfolta az Index hírportál hétfői értesülését, amely szerint a két vezetőt "az e-útdíj-rendszer körüli botrányok" miatt menesztették. Az ÁAK vezetőinek távozása és az útdíj rendszer bevezetése között nincs összefüggés, a szakemberek más területen fognak komoly szakmai tapasztalatot igénylő feladatokat kapni - hangsúlyozza az MFB, hozzátéve: az e-útdíj rendszer sikeres bevezetése Bakó Attila és Horváth Róbert áldozatos munkájának is köszönhető.

A tájékoztatás szerint a Magyar Közút és az Állami Autópálya Kezelő strukturális változásokon megy keresztül, melynek megfelelően új menedzsment jön létre, erről később tájékoztatnak majd. Emlékeztettek arra, hogy Magyarországon sikeresen elindult a HU-GO megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer, amelynek előkészítésére európai viszonylatban is rövid idő állt rendelkezésre.

"Ezzel együtt elmondható, hogy hazánkban már a július 1-jei bevezetést követő három hétben sem hátráltatta komolyabb fennakadás, forgalmi zavart okozó körülmény a rendszer működését. Nemzetközi viszonylatban volt olyan ország, ahol az indulás pillanatában nem biztosították a regisztrációs folyamatot, akár fél évvel is meg kellett hosszabbítani a rendszer eredetileg tervezett indítását, és sajnos láttunk olyan példát is, ahol demonstrációk is kísérték a bevezetést. Ezzel szemben hazánkban a rendszer a tervezett időpontban elindult, a fedélzeti eszközzel, valamint a viszonylati jegy vásárlásán keresztül lehetőséget biztosítva a jogkövető magatartásra" - írta az MFB.

A fuvarozókkal és a három nagy hazai érdekképviseletükkel (MKFE, NiT, FUVOSZ) szorosan együttműködve, észrevételeiknek és javaslataiknak megfelelően napról-napra fejlődött és fejlődik a rendszer.

A jogszabály lehetőséget biztosít az elemi díjköteles útszakaszok közös felülvizsgálatára. Az úthasználók érdekeit szem előtt tartva a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium már most lehetőséget biztosít a fuvarozó érdekképviseleteknek arra, hogy ezzel kapcsolatos észrevételeik alapján pontosítsák az elemi díjköteles szakaszokból álló úthálózatot - olvasható az MFB közleményében.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!