A Lenovo Group Ltd. 51 százalékos, a NEC Personal Products Ltd. 49 százalékos részesedéssel rendelkezik majd a NEC Lenovo Group Japan vállalatban. Az üzlet keretében a NEC 175 millió dollár értékben Lenovo részvényeket is kap. A felek létrehoznak egy hollandiai bejegyzésű vállalatot is Lenovo NEC Holdings B.V. néven.
A NEC a japán számítógép piac mintegy ötödét tudhatja magáénak, míg a Lenovo 5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
A Lenovo és a NEC közös vállalat az első japán és kínai vállalatok között létesült jelentős nagyságrendű együttműködés az informatikai és számítástechnikai iparban. Elemzők szerint az együttműködés gyökeresen befolyásolja majd az elektronikai és számítástechnikai iparban tevékenykedő vállalatok üzleti stratégiáját.
A japán Nikkei gazdasági napilap már január 21-én megszellőztette a két vállalat szándékát, melynek kommentálásától akkor mindkét cég szóvivője elzárkózott.
A Nikkei adatai szerint a Lenovo a kínai piac 27 százalékát uralja és a világpiacon nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel sorban a negyedik a Hewlett-Packard, az amerikai Dell és a tajvani Acer mögött.
A NEC világpiaci részesedése nem éri el az egy százalékot.
A NEC a várakozásoknál nagyobb veszteséget jelentett az október-decemberi negyedévre: nettó vesztesége 26,5 milliárd jenre duzzadt az előző évi 9,6 milliárd veszteségről. A folyó, márciusban záró pénzügyi évre azonban a NEC pozitív eredményt, 15 milliárd jen nyereséget jelez előre.
MTI