2p

Szövetségre lépne, s talán közös vállalatot is létrehozna az amerikai General Motors (GM) autógyártó japán versenytársával, az Isuzu Motors Ltd.-vel dél-amerikai eladásaik növelése érdekében.

A vállalatok tavaly bontották fel harmincöt éves együttműködésüket, most azonban újra szövetkeznének. A két cég szerződést írt alá új, az Isuzu által gyártott, Chevrolet márkájú sporthaszonjárművek piacra vezetéséről Kolumbiában, Venezuelában és Ecuadorban. A társaságok ettől várják eladásaik növekedését - közli a Reuters.

2006-ban a GM 14 580 Isuzu gyártmányú kisteherautót adott el a térségben, amellyel a piac csaknem negyedét (24,7 százalékot) megszerezte. A régió járműpiaca több mint kétszeresére növekedett 2003 óta.

Az Isuzu egyébként a General Motors legnagyobb vetélytársával, a szintén japán Toyotával is együttműködik. A két vállalat a napokban jelentette be, hogy együttműködik egy az európai piacokra szánt autókba szerelendő, kisméretű dízelmotor kifejlesztésében és gyártásában.

A még mindig az Egyesült Államok és egyben a világ legnagyobbjának számító GM közben fokozatosan a fejlődő piacokra helyezi át a hangsúlyt. Idén augusztusra hazai piaca felett elveszítette az irányítást, hiszen annak már egynegyedét sem mondhatja magáénak. Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten azonban évente több milliárd dollárral növekedhet a társaság bevétele, e piacokon az elmúlt három év alatt megtriplázódott a vállalat forgalma.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!