A vállalatok tavaly bontották fel harmincöt éves együttműködésüket, most azonban újra szövetkeznének. A két cég szerződést írt alá új, az Isuzu által gyártott, Chevrolet márkájú sporthaszonjárművek piacra vezetéséről Kolumbiában, Venezuelában és Ecuadorban. A társaságok ettől várják eladásaik növekedését - közli a Reuters.
2006-ban a GM 14 580 Isuzu gyártmányú kisteherautót adott el a térségben, amellyel a piac csaknem negyedét (24,7 százalékot) megszerezte. A régió járműpiaca több mint kétszeresére növekedett 2003 óta.
Az Isuzu egyébként a General Motors legnagyobb vetélytársával, a szintén japán Toyotával is együttműködik. A két vállalat a napokban jelentette be, hogy együttműködik egy az európai piacokra szánt autókba szerelendő, kisméretű dízelmotor kifejlesztésében és gyártásában.
A még mindig az Egyesült Államok és egyben a világ legnagyobbjának számító GM közben fokozatosan a fejlődő piacokra helyezi át a hangsúlyt. Idén augusztusra hazai piaca felett elveszítette az irányítást, hiszen annak már egynegyedét sem mondhatja magáénak. Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten azonban évente több milliárd dollárral növekedhet a társaság bevétele, e piacokon az elmúlt három év alatt megtriplázódott a vállalat forgalma.