A kutatásból azonban az is kiderül, hogy a közösségi oldalakon hirdető cégek kevesebb mint egynegyede képes mérni, hogy a felhasználók mekkora hányada kattint a reklámokra. A felmérést végzők szerint ezért rendkívül fontos lenne egy hatékony, olcsó mérési rendszer kidolgozása, hogy a cégek képet kaphassanak a kampányok hatásáról - írja az eMarketer.
A neten reklámozó európai cégek több mint fele használt különböző trükköket, praktikákat hirdetéseinek feltűnőbbé tételére, kétharmaduk pedig jövőre tervezi ugyanezt. A kutatók szerint továbbra is a vírusmarketing marad a legnépszerűbb hirdetési forma.
Nem is csoda, hogy a hirdetők a közösségi oldalakon kívánnak terjeszkedni, hiszen azok egyre nagyobb tömegeket vonzanak magukhoz, a brit dolgozók például havonta két munkanapnyi időt töltenek az iwiw-hez hasonló site-ok böngészésével.
Közösségi oldalakon erősítenek az európai hirdetők
Az európai internetes hirdetők egyharmada tervezi, hogy közösségi oldalakon fog terjeszkedni jövőre - derül ki a JupiterResearch friss tanulmányából.