2p

Folyamatosan változnak a netezési szokások, állapította meg felmérésében a Compete. A mostani trendek nyertesei világszerte az iwiw-hez hasonló közösségi site-ok.

Más oldalakhoz képest egyre több időt töltenek a felhasználók a világ legnagyobb közösségi oldalán, a MySpace-en. Nem csak a News Corp. tulajdonában lévő oldal nyer az internetezési szokások változásával, hanem minden nagyobb aktív tagságot magáénak tudó site, állapította meg a Compete piackutató cég.

A statisztikák szerint a hat legnagyobb közösségi oldal (MySpace, Facebook, Bebo, Tagged, BlackPlanet és a myYearbook) mindegyike jelentősen javított a nézettségén és a felhasználók által ott eltöltött átlagos időn is. Az ilyen típusú webes alkalmazások térnyerését mutatja, hogy Amerikában a műfaj 20 legjelentősebb képviselője kapta a teljes netforgalom 15 százalékát.

Ráadásul a hirdetők is egyre komolyabban veszik ezeket, az eleinte nagy forgalmat, de kevés bevételt termelő vállalkozásokat. A felmérések szerint ugyanis a felhasználók az átlagosnál kevésbé reklámkerülők, egy brit kutatás például arra világított rá, hogy a regisztrált tagok 70 százaléka fogadja el a szponzorált oldalak jelenlétét a közösségi rendszerben.

Nincs ez másképp nálunk sem, egyre gyakrabban tűnnek fel hirdetések mind a piacvezető iwiw-ben, mind a második legnépszerűbb MyVip oldalán. A hazai online reklámszakma egyik meghatározó alakja, Novák Péter, az MRSZ internet tagozatának elnöke a közelmúltban lapunknak úgy vélekedett, hogy nagy jövő előtt állnak az iwiw-szerű alkalmazások, amelyek reklámozásban betöltött szerepe egyre inkább nőni fog.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!