Más oldalakhoz képest egyre több időt töltenek a felhasználók a világ legnagyobb közösségi oldalán, a MySpace-en. Nem csak a News Corp. tulajdonában lévő oldal nyer az internetezési szokások változásával, hanem minden nagyobb aktív tagságot magáénak tudó site, állapította meg a Compete piackutató cég.
A statisztikák szerint a hat legnagyobb közösségi oldal (MySpace, Facebook, Bebo, Tagged, BlackPlanet és a myYearbook) mindegyike jelentősen javított a nézettségén és a felhasználók által ott eltöltött átlagos időn is. Az ilyen típusú webes alkalmazások térnyerését mutatja, hogy Amerikában a műfaj 20 legjelentősebb képviselője kapta a teljes netforgalom 15 százalékát.
Ráadásul a hirdetők is egyre komolyabban veszik ezeket, az eleinte nagy forgalmat, de kevés bevételt termelő vállalkozásokat. A felmérések szerint ugyanis a felhasználók az átlagosnál kevésbé reklámkerülők, egy brit kutatás például arra világított rá, hogy a regisztrált tagok 70 százaléka fogadja el a szponzorált oldalak jelenlétét a közösségi rendszerben.
Nincs ez másképp nálunk sem, egyre gyakrabban tűnnek fel hirdetések mind a piacvezető iwiw-ben, mind a második legnépszerűbb MyVip oldalán. A hazai online reklámszakma egyik meghatározó alakja, Novák Péter, az MRSZ internet tagozatának elnöke a közelmúltban lapunknak úgy vélekedett, hogy nagy jövő előtt állnak az iwiw-szerű alkalmazások, amelyek reklámozásban betöltött szerepe egyre inkább nőni fog.