2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma hozta nyilvánosságra a gépjármű-felelősségbiztosítási piac 13 szereplője a 2007. évi díjszabásait. Egyes biztosítók két számjegyű átlagos emelést hajtottak végre, ám aki jól vált, azoknál a megtakarítás meghaladhatja a 20 ezer forintot is.

Tovább bonyolították a biztosítók ajánlataikat - állapítja meg Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft. gyorselemzésében. Az alkusz cég elemzése a hozzájuk korábban megküldött táblázatok alapján készült, s nem tartalmazza az Allianz adatait, mert az nem tájékoztatta korábban a céget.

A Biztosítás.hu értékelése szerint egyes biztosítók bizonyos szegmensekben kétszámjegyű átlagos emelést hajtottak végre. A különböző - szakmailag már nehezen indokolható - díjszámítási tényezők hátterében a kis- és a nagybiztosítók közti vetélkedés húzódik meg a szakértők szerint.

Az alkusz cég szerint az egyre bonyolultabb, és egyre nagyobb különbségeket rejtő tarifatáblázatok növelik a biztosítók és a biztosítást keresők közötti kapcsolatfelvételt segítő tanácsadást is felvállaló alkuszok lehetőségeit. Egy-egy hasonló biztosítás a felébe és duplájába is kerülhet más-más társaságnál, az éves díjban mutatkozó átlagos megtakarítás meghaladhatja a 20 ezer forintot.

Új szereplő a gkfb-piacon

A biztosítók fele átlagban 10 százalék kedvezményt ad az on-line szerződéskötésre. Szigorúbbak lettek a málusz-besorolásba tartozók tarifái. Amíg eddig a biztosítók az alapdíjat általában 2-vel szorozták, addig a jövő évi tarifákban 4-szeres szorzóra is van példa. Két biztosító áruházakban is árulja a kötelező biztosítást (a Groupama a Cora-ban, a Generali pedig a Tesco-ban), de - mint az elemzés megjegyzi - a legolcsóbb biztosításokat nem itt lehet megvásárolni.

Az eddigi 12 autós biztosító mellé belép újnak a Signal. Amíg korábban az új belépők olcsó díjjal akartak piacot szerezni - és így magukhoz vonzották a legtöbb kárt okozó csoportokat - a Signal Biztosító szakít ezzel a "hagyománnyal", és új belépőként sem jár élen az árversenyben - tartalmazza az alkusz cég elemzése.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!