Azok, akiknél jelentős tényező a "kreatív zugok" megléte, a 18-24 és a 24-34 éves kategóriákba tartoztak. A kutatás megmutatja azt is, hogy ha a cégek vonzóvá akarják tenni magukat és meg akarják tartani a fiatal tehetségeket annak érdekében, hogy növekedni tudjanak, biztosítani kell egy ilyen területet, akár távol a szokásos munkavégzés helyétől.
Tom Conway-Gordon szabadúszó kommunikációs szakember közölte: nagyon jelentős ezeknek a break out területeknek a létrehozása, ahol őszintén és nyíltan lehet beszélgetni messze az íróasztaloktól, és ahol a munkatársak megvitathatják az új ötleteket vagy specifikus projektekre tudnak fókuszálni. Így megmenekülhetnek az e-mailek, telefonok tömkelegétől és más zavaró irodai tényezőktől, és százszázalékosan kollegáikra, a kreatív ötleteikre és véleményükre koncentrálhatnak.
Ezek az adatok azt mutatják, hogy az ilyen helyek megléte döntő és nem biztos, hogy elég, ha az irodában van egy kijelölt hely, ahol a dolgozók inspirációt meríthetnek és nagyszabású ötleteken gondolkozhatnak. Enélkül megölik a kreativitást és jelentősen veszítenek a munkavégzés, esetleg magának a vállalatnak a hatékonyságából - kommentálta az eredményeket John Spencer, a MWB Exchange vezérigazgatója.
Különösen az internetes és technológiai cégeknél fontos, hogy legyen egy ilyen "kreatív terület", ahol az alkalmazottak el tudnak menekülni íróasztaluktól. Ez hozzájárulhat a dolgozók motiváltságának és jó hangulatának biztosításában, ami magasabb termelékenységhez segítheti a céget.