Nagy port kavart a 4-es metró beruházása idehaza, viszont nemcsak nálunk nyomoznak az ügyben, mint az a legfőbb ügyész Hadházy Ákos parlamenti képviselő kérdésére adott válaszából kiderül.
Polt Péter válasza szerint az Alstom Transport SA-val kötött metrókocsi beszerzésre vonatkozó szerződésekkel kapcsolatban "tudomása szerint" a magyar mellett az Egyesült Királyság hatóságai is folytatnak büntetőeljárást. A legfőbb ügyész hangsúlyozza: "hatóságaink között az információcsere és a koordináció folyamatos".
Akárcsak a hazai eljárás során, úgy a brit esetben is az OLAF-jelentésben említett tanácsadó cégekkel kötött szerződések a nyomozás tárgyát képezik.
Magyarországon az Alstom Transport SA-val kötött szerződés kapcsán 2011. január 3-án, vagyis még az OLAF vizsgálatának indulása előtt egy évvel, a Fővárosi Önkormányzat feljelentése nyomán hűtlen kezelés gyanúja miatt került sor nyomozás elrendelésére - írja Polt. 2016. szeptember 16. után a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozóiroda helyett már a Központi Nyomozó Főügyészség vizsgálódott és a nyomozás már vesztegetés gyanújára is kiterjedt.
Legutóbb 2017. április 3-ig hosszabbították meg a nyomozás határidejét, az azonban egyáltalán nem biztos, hogy ekkor be is fejeződik. Polt Péter szerint a nyomozás "végső lezárása jelenleg nem prognosztizálható".
mfor.hu